مقالات

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

پارتیشن‌ های اداری از مواردی هستند که امروزه در دفاتر کار و شرکت‌ های بسیاری استفاده می‌ شوند. از آن جایی که پارتیشن‌ های اداری دارای ویژگی‌ های مختلفی بوده و در طراحی دکوراسیون اداری تاثیر به سزایی می‌ گذارند، در این مقاله از پارتیشن ساز به بررسی تاثیر استفاده از پارتیشن اداری بر روی طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار پرداخته‌ایم، پس در ادامه با این مقاله همراه باشید.

 

ضرورت پارتیشن بندی در فضای اداری

از پارتیشن‌ بندی برای رسیدن به یک محیط اداری با فضای بهینه و دکوراتیو استفاده می‌ شود. به همین دلیل است که دفترهای کاری که از پارتیشن‌ ها بهره می‌ برند، فضای مدرن‌ تری نسبت به دفترهایی که با دیوار گچی از هم جدا شده‌ اند، دارند. استفاده از پارتیشن‌ ها موجب می‌ شود تغییر دکوراسیون به دلیل اضافه شدن کارمند جدید و یا هر دلیل دیگری راحت‌ تر شود و تنها با مشورت گرفتن از یک طراحی دکوراسیون اداری بتوان این تغییر را با کمترین هزینه پیاده‌ سازی کرد. پارتیشن‌ بندی دارای تاثیرهای بسیاری بر روی طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار است که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهید شد.

پارتیشن تک جداره شیشه ای پارتیشن ساز

رسیدن به یک فضای بهینه با پارتیشن اداری

یکی از مهم‌ ترین تاثیراتی که پارتیشن‌ بندی در طراحی دکوراسیون دارد، به وجود آمدن فضایی بهینه است. با استفاده از پارتیشن‌ می‌ توان فضاهای مختلف در دفتر کار را به خوبی از هم جدا کرد و موجب استفاده بهینه از فضا شد. به دلیل این ویژگی پارتیشن‌ بندی یکی از راهکارهایی است که برای طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کوچک مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کاهش عیوب ساختاری محیط

برخی از محیط‌ ها دارای عیوب ساختاری هستند و با استفاده از پارتیشن‌ اداری می‌ توان به اصلاح این عیوب پرداخت. به طور مثال پارتیشن‌ های اداری ستون‌ ها را مخفی کرده و عیوب دیوارها را نیز از دید افراد پنهان می‌ کند. همچنین استفاده از پارتیشن‌ های اداری موجب می‌ شود که اتاق‌هایی که باید از دید پنهان بمانند، مانند اتاق بایگانی، به خوبی دور از دید افراد قرار بگیرند. به همین دلیل پارتیشن‌ های اداری می‌ توانند موجب بهتر شدن دکوراسیون داخلی دفتر کار شوند.

کاهش هزینه‌ های طراحی دکوراسیون به کمک پارتیشن اداری

استفاده از دیوارهای گچی برای جداسازی فضاهای مختلف در دفتر کار هزینه بسیاری را به دنبال دارد. از این رو بسیاری از شرکت‌ ها برای جداسازی فضا در دفتر خود از پارتیشن‌ های اداری بهره می‌ برند که هزینه تمام شده کمتری نسبت به دیوارهای گچی دارند. از طرفی دیگر زمانی که کارمندی به شرکت اضافه می‌ شود یا شرکت به دنبال تغییر دکوراسیون برای تغییر حال و هوای کارمندان است، وجود پارتیشن اداری هزینه تغییر دکوراسیون را بسیار کمتر خواهد کرد. همچنین زمانی که شرکت به دنبال نقل مکان است، جا به جایی پارتیشن‌ های اداری ممکن بوده و می‌ توان آنها را با خود محل جدید نیز برد و از آنها در طراحی دکوراسیون داخلی محل جدید نیز استفاده کرد. مجموع این دلایل موجب می‌ شود که از پارتیشن‌ های اداری برای کاهش هزینه‌ های طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود.
کاهش هزینه با استفاده از پارتیشن اداری تنها محدود به طراحی دکوراسیون نمی‌ شود، بلکه با استفاده از این پارتیشن‌ ها، هزینه قبض‌ های پرداختی نیز کاهش می‌ یابد. زیرا شرکت نیاز به وسایل گرمایش و سرمایش جداگانه برای هر اتاق نداشته و به همین دلیل استفاده از پارتیشن اداری موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌ شود.
افزایش جنب و جوش و نشاط محیط با استفاده از یک طراحی دکوراسیون خوب به کمک پارتیشن اداری پارتیشن‌ها در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها موجب افزایش جنب و جوش محیط و با نشاط کردن فضا خواهد شد. فضای شادتر و متنوع‌ تر موجب افزایش عملکرد کارکنان شده و روحیه آنها را در حین کار نیز بهبود می‌ بخشد. دفتر کاری که با دیوارهای گچی سفید از هم جدا شده باشد، پس از مدتی خستگی را برای کارمندان به وجود می‌ آورد و موجب ایجاد کسالت روحی آنها می‌ شود.

جهت مشاوره و بازدید رایگان با پارتیشن ساز تماس بگیرید :
09124398678
09121054610

 

افزایش آرامش کارکنان با یک طراحی دکوراسیون خوب

در کنار افزایش پویایی محیط، استفاده از پارتیشن‌ های اداری به دلیل جدا کردن هر بخش، موجب افزایش آرامش کارکنان در حین کار نیز می‌ شود تا کارکنان شرکت به دور از سر و صداهای اضافه با تمرکز به کار خود بپردازند. استفاده از پارتیشن تک جداره، دو جداره در پارتیشن‌ بندی موجب دور ماندن صداهای مزاحم شده و محیطی آرام را برای کارکنان به وجود می‌ آورد.

افزایش حفظ حریم خصوصی کارکنان با طراحی دکوراسیون مناسب

اکثر کارکنان با داشتن یک فضای انحصاری مخصوص به خود می‌ توانند کارآمدتر دیده شوند. یک فضای انحصاری و اختصاصی موجب می‌ شود فرد احساس مسئولیت بیشتری نسبت به کار خود پیدا کرده و همواره در پی مرتب کردن فضای مخصوص به خود با مرتب کردن اسناد و مدارک باشد.

تاثیر جنس پارتیشن‌ ها بر روی طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ ترین مواردی که بر روی طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از پارتیشن‌ های اداری تاثیر می‌ گذارد، جنس پارتیشن‌ هاست. با توجه به نوع محیط دفتر کار، یکی از انواع مختلف پارتیشن‌ ها انتخاب شده و در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. انتخاب اشتباه پارتیشن اداری می‌ تواند منجر به طراحی دکوراسیون داخلی نامناسب برای دفاتر کار شود.

گفتنی است پارتیشن‌ های اداری با جنس‌ های مختلفی چون شیشه، چوب، فلز و ام دی اف ساخته می‌ شوند و به دلیل این تنوع، در حین خرید پارتیشن‌ های اداری باید به جنس آن نیز توجه کافی داشت. تا در نهایت پارتیشن‌ بندی بتواند بهترین تاثیر را بر روی دکوراسیون داخلی بگذارد. به طور مثال برای فضایی که نورگیر خوبی ندارد، استفاده از پارتیشن‌ های چوبی اشتباه است زیرا محیط را تاریک‌ تر از حالت معمول می‌ کند. برای چنین فضاهایی نیاز است که از پارتیشن اداری شیشه ای استفاده شود تا از نظر نورگیری مشکلی برای محیط دفتر کار به وجود نیاید و دفتر کار به یک دکوراسیون داخلی خوب و مناسب برسد.

سخن پایانی

امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار، استفاده از پارتیشن‌ ها به یک عنصر اصلی تبدیل شده است. پارتیشن اداری به دلیل تنوع در طرح، رنگ، جنس و نوع کاربری موجب افزایش زیبایی محیط شده و در کنار دکوراتیو بودن، باعث استفاده بهینه از فضای کار نیز می‌ شود. لازم به ذکر است که استفاده از پارتیشن‌ های اداری برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار بدون وجود یک متخصص امکان‌ پذیر نخواهد بود. از این رو اگر به دنبال استفاده از پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود هستید، می‌ توانید از متخصصین سایت پارتیشن ساز در این زمینه بهره ببرید

سوالات متداول:

آیا پارتیشن بندی در فضای اداری ضروری است؟

از پارتیشن‌ بندی برای رسیدن به یک محیط اداری با فضای بهینه و دکوراتیو استفاده می‌ شود. به همین دلیل است که دفترهای کاری که از پارتیشن‌ ها بهره می‌ برند

مزایای پارتیشن بندی در فضای اداری چیست؟

رسیدن به یک فضای بهینه - کاهش عیوب ساختاری محیط - کاهش هزینه‌ های طراحی دکوراسیون - افزایش آرامش کارکنان - افزایش حفظ حریم خصوصی کارکنان -