آشنایی با شیشه های دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو، به عنوان یک عنصر مهم در دکوراسیون داخلی و خارجی، از زمان های قدیمی تا امروز توجه ویژه‌ای به خود جلب کرده‌اند. این نوع شیشه‌ها به واسطهٔ زیبایی، شفافیت، و امکانات متنوعی که ارائه می‌دهند، به یک انتخاب محبوب در طراحی و دکوراسیون تبدیل شده‌اند. در این مقاله، به بررسی نوعی از شیشه‌های دکوراتیو و کاربردهای آنها خواهیم پرداخت. با پارتیشن ساز همراه باشید.

شیشه دکوراتیو چیست ؟

شیشه دکوراتیو به دسته‌‌ای از شیشه‌ها گفته می‌شود که برای تزئین طراحی‌های داخلی و خارجی انواع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از شیشه‌ها با تکنیک‌های مختلفی از جمله شیشه‌های رنگی به وجود آمده که روی انواع مختلفی از شیشه ساخته می‌شوند.

این دسته از شیشه‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های مختلفی از جمله درخشش و جذابیت بیشتر در دکوراسیون‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از آن‌ها می‌تواند حس خوب و دل انگیزی را به شما منتقل دهند.

شیشه دکوراتیو چیست

آشنایی با انواع شیشه دکوراتیو

اگر بخواهیم آشنایی با انواع شیشه دکوراتیو داشته باشیم لازم است که این شیشه‌ها را از نظر جنس و همچنین نوع طراحی آن دسته بندی کرده و سپس به معرفی هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

شیشه سند بلاست ساده

شیشه سند بلاست ساده، شیشه‌ای است که جزو انواع شیشه‌های دکوراتیو به حساب می‌آید. این شیشه‌ها در زمان تولید به وسیله پاشیدن ماسه، طرح دار شده و از این طریق تولید می‌شوند. این دسته از شیشه‌ها با توجه به طریقه ساخت، مات بوده که مناسب برای دیوارهای حمام و اتاق هستند. در برخی موارد به این دسته از شیشه‌ها شیشه مات نیز می‌گویند.

شیشه لمینت

این دسته از شیشه‌ها یکی از زیر مجموعه‌های شیشه دکوراتیو هستند که به وسیله یک لایه پی وی سی به یکدیگر اتصال پیدا کرده‌اند. شیشه‌های لمینت دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر سرما، گرما، ضربه و پرتوهای یو وی اشاره کرد.

این دسته از شیشه‌های دکوراتیو به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل شیشه‌های لمینت شفاف و مات (کدر) هستند. این موضوعات باعث می‌شود تا این دسته از شیشه‌های دکوراتیو در قسمت‌های مختلفی از طراحی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

شیشه چاپی

شاید تا به حال دیده باشید که برخی از شیشه‌ها دارای طرح‌های مختلفی هستند که از طریق دستگاه‌های چاپ یو وی روی آن‌ها این طرح‌ها چاپ می‌شوند. به این دسته از شیشه‌ها، شیشه چاپی می‌گویند که زیر مجموعه شیشه‌های دکوراتیو به حساب می‌آیند.

این دسته از شیشه‌ها از طریق ابزارهای مختلف و مخصوصی به قسمت‌های مختلف یک ساختمان وصل شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این دسته از شیشه‌ها شیشه چاپ دار دکوراتیو نیز می‌گویند. توجه داشته باشید کاربرد این دسته از شیشه‌ها برای تزئین فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع شیشه های دکوراتیو

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یکی از عمده‌ترین و پرکاربردترین شیشه‌های دکوراتیو است که امروزه در دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از شیشه‌ها به دلیل آنکه در زمان تولید و ساخت، در دمای زیادی قرار می‌گیرند این موضوع باعث می‌شود تا در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. از شیشه سکوریت می‌توان برای پارتیشن‌ شیشه ای و شیشه‌های به کار رفته در آشپزخانه که دچار تغییر دما می‌شوند استفاده کرد.

شیشه های طرح سنگ

اگر شما علاقه مند به طبیعت هستید می‌توانید از شیشه طرح سنگ استفاده کنید. شیشه‌های طرح سنگ نوع دیگری از شیشه‌های دکوراتیو است که الگوی آن از طرح سنگ است. برای ایجاد طرح سنگ از روش‌های مختلف و در عین حال فو‌ق العاده‌ای استفاده می‌شود که بر روی شیشه دکوراتیو طراحی و ساخته می‌شود.

کاربرد شیشه های دکوراتیو

کاربرد شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو با توجه به تنوع و انواعی که دارد کاربردهای متنوعی نیز در صنایع دارد. از جمله کاربردهای شیشه دکوراتیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درب‌های ورودی به ساختمان‌ها و منازل
  • پنجره‌ها
  • دیوارهای داخلی
  • میزها و مبلمان
  • محافظت از حیوانات خانگی
  • راه پله‌ها

سخن پایانی

به طور خلاصه، شیشه های دکوراتیو نقش بسیار مهمی در زیباسازی و تزیین فضاهای مختلف دارند. از زیبایی طراحی‌های آنها، گستره وسیعی از استفاده‌های ممکن و انعطاف‌پذیری که دارند، بهره بردن از این شیشه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای مهم در دکوراسیون مدرن و کلاسیک می‌تواند به تحول و بهبود زیبایی و ارزش فضاها کمک کند.

Call Now Button