آموزش تمیز کردن شیشه پارتیشن دوش

تمیزی و درخشندگی شیشه‌های پارتیشن دوش، علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری حمام، بهبود عملکرد و استفاده مؤثر از این فضا را تضمین می‌کند. شیشه‌های پارتیشن دوش به عنوان یکی از عناصر کلیدی در طراحی و دکوراسیون حمام‌ها، نیازمند نگهداری و تمیزی دقیق هستند. اما تمیز کردن این شیشه‌ها ممکن است چالش‌های خاصی را برای برخی افراد به دنبال داشته باشد. در این مقاله، ما به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی که می‌توانید برای تمیز کردن شیشه‌های پارتیشن دوش استفاده کنید، خواهیم پرداخت. از تکنیک‌های خانگی ساده تا استفاده از مواد شیمیایی مخصوص، همه راهکارهای موجود برای به دست آوردن شیشه‌هایی با براقیت و بدون لکه را به شما آموزش می‌دهیم. با پارتیشن ساز همراه باشید.

پارتیشن دوش چیست

روش های مختلف جهت شست و شوی شیشه حمام

این شیشه‌ها به دلیل قرارگیری در مجاورت عوامل مختلف همواره کثیف شده و نیاز به یک سری شست‌وشوها به صورت منظم دارند. از طرفی اگر شما لکه‌هایی که روی شیشه وجود دارند را پاک نکنید، ظاهری بد و نامناسب ایجاد می‌کند و باعث ایجاد بیماری‌ها و حساسیت‌های مختلف پوستی برای شما می‌شود. به طور حتم این موضوع احساس ناخوشایندی را برای شما به وجود می‌آورد. پس باید هر چه سریع‌تر به دنبال رفع و از بین بردن این لکه‌ها به صورت کاملا اصولی و ایمن باشیم. به طور معمول روش‌های تمیز کردن شیشه حمام بسیار است و می‌توان با مواد شوینده مختلفی شست. اما آیا هر روشی مناسب برای تمیز کردن شیشه حمام است؟

شیشه دوش حمام از جنس شیشه سکوریت بوده که برای درخشندگی هر چه بیشتر نیاز به شست‌وشوی مناسب با مواد شوینده و پاک کننده دارد. برای شستن شیشه حمام لازم است ابتدا مواد شوینده را روی شیشه ریخته و سپس با یک دستمال که معمولا جنس آن پارچه‌ای و یا نانو و میکروفایبر است تمیز کنید. دقت داشته باشید پس از زدن مواد شوینده شما باید به مدت دو دقیقه صبر کنید و سپس اقدام به تمیز کردن کنید.

انواع پارتیشن دوش

روش های مختلف برای شست و شوی شیشه حمام

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که شما باید به طور مرتب شیشه مربوط به کابین حمام خود را تمیز کرده تا دچار جرم نشود. برای این منظور شما می‌توانید به صورت روزانه یا هفتگی و حتی ماهانه شیشه حمام را تمیز کنید. برای تمیز کردن و از بین بردن جرم‌های ایجاد شده روی شیشه کابین حمام روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه ما به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش تمیز کردن پارتیشن دوش

شست و شو و تمیز کردن آن از طریق دستمال میکروفایبر

دستمال میکروفایبر دستمالی از جنس نانو بوده که مخصوص تمیز کردن انواع شیشه از جمله شیشه حمام است. با این دستمال شما می‌توانید لکه‌ها و جرم‌های مختلفی که روی شیشه حمام ایجاد شده است، را از بین ببرید. نکته قابل توجه در خصوص این روش این است که شما نباید از آب داغ استفاده کنید. استفاده همزمان از آب داغ و این دسته از دستمال‌ها باعث کاهش لطافت و نرمی دستمال شده و در دراز مدت باعث ایجاد مشکلات دیگر می‌شود.

راهنمای تمیز کردن شیشه حمام

استفاده از مواد شوینده

اگر لکه‌های شما به قدری زیاد بوده و از زمان تشکیل آن زمان زیادی می‌گذرد به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت از بین بردن لکه‌ها به سراغ مواد شوینده بروید. این روش یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین روش‌ها در بین عموم مردم است که طرفداران زیادی هم دارد. علت آن نیز مشخص است به دلیل راحتی در پاک کردن و تمیز کردن شیشه حمام است. البته در خصوص استفاده از این دسته از مواد نکات مختلفی نیز وجود دارد. به عنوان مثال یکی از این نکات این است که شما نباید به هنگام استفاده از این مواد شوینده از اجسام تیز مانند سیم استفاده کنید؛ چرا که می‌توانند پ روی شیشه حمام‌تان خراش ایجاد کرده و در نهایت باعث نابودی شیشه حمام شما شوند.

برای تمیزی هر چه بیشتر بهتر است ابتدا چند باز ماده شوینده را روی لکه ریخته چند دقیقه صبر کرده و سپس با دستمال مناسب شیشه را پاک کنید. پس از پاک کردن شیشه توسط دستمال می‌توانید شیشه را با آب نیز شست‌وشو دهید.اگر لکه‌های مدنظر شما پاک نشد می‌توانید این مراحل را چندین بار انجام دهید تا لکه مورد نظر به صورت کامل رفع شود.

حمام شیشه ای

استفاده از سرکه و آب لیمو

در کنار استفاده از مواد شوینده، روش‌های سنتی نیز برای از بین بردن لکه‌ها و جرم‌ها وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از سرکه و آب لیمو است. ترکیب این دو مایع باعث از بین رفتن هر لکه و کثیفی می‌شود. علت آن نیز مشخص است؛ چرا که این دو مایع هر دو اسیدی بوده و می‌توانند انتخابی مناسب برای از بین بردن لکه موجود بر روی شیشه حمام باشند.

ابتدا باید محلولی از این دو مایع را به همراه مقدار کمی آب مخلوط کرده و آن را روی جرم یا لکه مورد نظر خود بریزید. پس از گذشت چند لحظه قسمت مورد نظر را با آب بشویید. خواهید دید که لکه مورد نظر شما بدون هیچ زحمتی پاک شده است. البته توجه داشته باشید استفاده از این ماده با ماده شوینده‌ی دیگر مناسب نبوده و می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد. علت آن نیز برمیگردد به اسیدی بودن محلول آب لیمو و سرکه. ترکیب این محلول با مواد شوینده می‌تواند سرطان‌زا و خطرناک باشد.

پارتیشن حمام

سخن پایانی

روش‌های تمیز کردن شیشه حمام متعدد است. اگر شما به صورت منظم و روزانه شیشه حمام خود را تمیز کنید دیگر لازم به انجام شست‌وشو شیشه با مواد شوینده بسیار قوی یا حتی خطرناک نیست. ما در این مقاله تلاش کردیم تا راهکارهای مختلفی را جهت شست‌وشوی و همچنین نحوه شستشو کابین دوش شیشه حمام را بگوییم شما میتوانید برای دریافت مشاوره واطلعات بیشتر دز این زمینه و یا خرید پارتیشن دوش با مشاورین ما در تماس باشید.

Call Now Button