آموزش تنظیم استوپ شیشه سکوریت

تنظیم استوپ شیشه‌های سکوریت یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد ایمنی و استحکام در ساختمان‌ها و وسایل تحت تأثیر آب و هوا می‌باشد. شیشه‌های سکوریت با ویژگی‌های مقاومت در برابر ضربه و شکستن، در بسیاری از ساختارها و ابزارهای مختلف استفاده می‌شوند. اما تنظیم درست استوپ آنها، که به عنوان یک قسمت حیاتی در نصب و استفاده از این نوع شیشه‌ها محسوب می‌شود، نیازمند دقت و توجه ویژه است. در این مقاله، به روش‌ها و مراحل آموزش تنظیم استوپ شیشه‌های سکوریت می‌پردازیم تا افراد بتوانند با اطلاعات لازم، این فرآیند را به درستی انجام دهند. با پارتیشن ساز همراه باشید.

انواع در و پارتیشن شیشه ای

استوپ شیشه سکوریت چیست؟

برای اینکه بدانید استوپ شیشه سکوریت چگونه تنظیم می شود باید با ماهیت استوپ شیشه سکوریت آشنا باشید. استوپ شیشه نشکن از جمله یراق آلات بسیار مهم است که برای درب‌های سنگین، بزرگ و البته بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش اصلی این چنین تجهیزاتی روان کردن حرکت درب و کاهش سرعت بسته شدن است.

معمولاً استوپ شیشه نشکن را در قسمت پایینی درب به صورت توکار یا روکار می‌توان نصب کرد که برای نصب کردن استوپ شیشه سکوریت وزن  و اندازه درب بسیار موضوع مهمی به شمار می‌آید. درون استوپ شیشه سکوریت را با یک ماده روغنی پر می‌کنند که این ماده روغنی می‌تواند روانکاری بسیار ساده‌ای را به وجود آورد و به همین خاطر در هنگام تعمیرات این چنین یراق آلاتی استفاده از گریس یا پارافین مدنظر قرار می‌گیرد.

تنظیم استوپ درب شیشه ای

انواع استوپ شیشه ای

قبل از اینکه به بررسی نحوه تنظیم استوپ شیشه نشکن  بپردازیم، بهتر است در مورد انواع استوپ با شما صحبت کنیم. شما با در نظر گرفتن هدفی که دنبال می‌کنید، می‌توانید از هر کدام استفاده کنید.

استوپ توکار عمدتاً برای درب‌هایی بیشتر کاربرد دارد که برای رفت و آمد و تردد مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب‌هایی که زیاد شستشو داده می‌شوند با رطوبت بیشتر سر و کار دارند و طبیعتاً روغن کاری استوپ شیشه سکوریت هم در این شرایط بسیار موضوع مهمی به شمار می‌آید. به این دلیل که پارافین و گریس مورد استفاده برای روغن کاری، یک نوع مانع برای نفوذ آب است.

باید بدانید که نفوذ آب به درون استوپ توکار باعث خرابی آن می‌شود و برای نصب استوپ توکار آن را درون زمین جاسازی می‌کنند که معمولاً در دو نوع بزرگ و کوچک قابلیت نصب دارد. شما با در نظر گرفتن وزن و ابعاد درب شیشه‌ای می‌توانید از انواع استوپ ایرانی و خارجی به راحتی استفاده کنید.

استوپ روکار هم معمولاً در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما نمی‌توانید استوپ را درون زمین جای‌سازی کنید. به قول معروف در مکان‌هایی که نمی‌توان زمین را حفاری کرد، استفاده از استوپ روکار مد نظر قرار می‌گیرد. استوپ‎های روکار را به صورت سبک و سنگین و با در نظر گرفتن وزن و ابعاد درب شیشه‌ای می‌توان مورد کاربرد و سفارش قرار داد.

انواع درب شیشه ای

آموزش نصب و تنظیم استوپ شیشه سکوریت

چنانچه بخواهیم به بررسی پاسخ این سؤال بپردازیم که استوپ شیشه سکوریت چگونه تنظیم می شود؟ باید گفت چند مرحله را باید دنبال کنید. اولین مرحله به این صورت است که شما باید استوپ مناسب را انتخاب کنید که نحوه انتخاب استوپ مناسب هم با در نظر گرفتن وزن و عرض درب امکان‌پذیر است.

مرحله دوم تعیین کردن موقعیت و اندازه گودال حفر زمین است که این مرحله جزء مراحل کلیدی و مهم به شمار می‌آید. مرحله سوم برش دادن زمین و عملیات گودبرداری است. در مرحله چهارم شما باید همراه با استوپ قطعه سیمانی را هم در جای خود قرار داده تا ثابت شود.

مرحله بعدی قرار دادن درب روی استوپ بوده تا بتوانید به تنظیم موقعیت استوپ در داخل قطعه سیمانی در مرحله بعدی بپردازید. حال  باید سرعت بسته شدن و سرعت قفل را تنظیم کنید تا در مرحله آخر به پوشاندن محل گودال و ثابت کردن استوپ بپردازید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که امروزه به خاطر زیبایی خاصی که درب‌های شیشه سکوریت دارند، نصب آن بسیار مورد توجه قرار گرفته که اگر شما به نصب استوپ هم بپردازید، صد درصد بازگشایی درب به صورت کامل انجام خواهد شد و از زاویه ۱۷۵ درجه  به بعد به صورت اتوماتیک بسته می‌شود.

در حال حاضر، در بین تجهیزات کاربردی برای درب‌های لولایی استوپ نقش مهمی را ایفا می‌کند. به همین خاطر آموزش نصب و تنظیم استوپ شیشه سکوریت موضوع مهمی به شمار می‌آید؛ چرا که این استوپ شیشه سکوریت است که می‌تواند سرعت درب شیشه‌ای را تنظیم کند و سرعت بسته شدن درب را کاهش دهد.

درب شیشه سکوریت

تعمیر استوپ شیشه سکوریت

حال که در مورد نحوه تنظیم استوپ شیشه نشکن با شما صحبت کردیم، خالی از لطف نخواهد بود که کمی در مورد تعمیرات استوپ شیشه سکوریت هم با شما صحبت کنیم. تعمیر کردن لولا از جمله مراحل اصلی برای تعمیر استوپ درب شیشه‌ای نشکن است.

از جمله علائم خرابی استوپ شیشه نشکن می‌توان به ایجاد صداهای غیر طبیعی در هنگام باز و بسته کردن درب و بسته نشدن کامل آن  اشاره کرد؛ همچنین زمانی که درب شیشه‌ای بیش از حد تکان بخورد یا کاملاً در چفت نشود، باید به خرابی استوپ شیشه‌ای نشکن پی ببرید. در این شرایط برای تعمیر شما چاره‌ای ندارید، جز اینکه به  رگلاژ لولا بیندیشید. به هر حال، رگلاژ درب شیشه‌ای باعث کارکرد هرچه بهتر درب و تعمیر هرچه ساده‌تر استوپ شیشه نشکن می‌شود.

تنظیم در شیشه ای

پارتیشن ساز  ارائه دهنده انواع درب شیشه ای

پارتیشن ساز یکی از شرکت‌های بسیار معتبر و البته باسابقه در زمینه اجرای درب شیشه‌ای و پارتیشن شیشه ای است. شما برای تنظیم استوپ شیشه نشکن می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید. این شرکت تا به حال بیش از 1000 پروژه را در فضاهای گوناگون پشتیبانی کرده است و به همین دلیل، به کیفیت کار و تجربه تیم این مجموعه می‌توانید اعتماد کنید. همان‌طور که گفته شد استوپ شیشه نشکن یکی از یراق آلات بسیار مهم و کاربردی است که نمی‌توان اهمیت استفاده از آن را نادیده گرفت.

سخن پایانی

با تمامی نکات و راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله، امیدواریم که افراد قادر باشند به درستی و با دقت لازم استوپ شیشه‌های سکوریت را تنظیم کنند. این کار باعث افزایش ایمنی، استحکام و دوام این نوع شیشه‌ها در برابر عوامل مختلفی مانند ضربه، فشار و شرایط جوی خواهد شد. بهره‌مندی از اطلاعات و مهارت‌های مرتبط با تنظیم استوپ شیشه‌های سکوریت، به‌طور قابل توجهی به بهبود کیفیت و کارایی محصولات و ساختمان‌ها کمک خواهد کرد.

Call Now Button