انواع شیشه در ساخت پارتیشن اداری

پارتیشن اداری به صورت کلی امکان تفکیک فضاهای مختلف را به ما می‌ دهد. این محصول امکان جدا کردن فضاهای مختلف برای هر کارمند را فراهم نموده و محیط امن و مناسبی را به وجود می‌ آورد. پارتیشن اداری دارای انواع مختلفی می‌ باشد و پارتیشن شیشه‌ ای اداری یکی از نمونه‌ های پرطرفدار و محبوب این محصول است. هر یک از انواع پاتیشن‌ های اداری برای شرایط خاصی تولید و قابل استفاده می‌ باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این محصول ارائه می‌ دهیم.

انواع پارتیشن

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، پارتیشن اداری دارای انواع مختلفی می‌ باشد. در ادامه هر یک از انواع پارتیشن اداری را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

معرف تنوع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری شیشه‌ ای

پارتیشن‌ های شیشه‌ ای خود انواع مختلفی دارند. از این نوع پارتیشن را بسته به محل مورد نظر می‌ توان در اشکال مختلف تولید کرد. از طرفی دیگر توسعه و پیشرفت صنعت تولید شیشه این امکان استفاده از انواع شیشه را برای تولید پارتیشن فراهم کرده است.از پارتیشن اداری شیشه می‌ توان در کنار متریال دیگر برای پوشش برخی از معایب آن استفاده کرد. از مزایای این محصول می‌ توان به تنوع بالا برای ایجاد طرح‌ های مختلف سازگار با محیط مورد نظر، وزن سبک، امکان استفاده از شیشه‌‌ های مختلف برای داشتن ویژگی‌ های مثل عایق حرارتی و …، طراحی منحصر به فرد و شیک، انعطاف پذیری بالا در اجرای طرح‌ های مختلف اشاره کرد.

پارتیشن اداری شیشه‌ ای متحرک

پارتیشن اداری شیشه‌ ای متحرک یکی از مدل‌ های محبوب و پرطرفدار در بازار می‌ باشد. با این محصول به راحتی می‌ توانید فضای مورد نظر را به شکل دلخواه پارتیشن‌ بندی کنید. این را در نظر داشته باشید که امروز برای تولید پارتیشن اداری از شیشه در کنار سایر متریال مانند استیل، ام دی اف و … استفاده می‌ شود.

پارتیشن اداری شیشه‌ ای فریم لس

استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس موجب بزرگ‌تر دیده شدن فضای مورد نظر می‌شود. دقت داشته باشید که بازتاب و گردش نور در فضای ایجاد شده توسط این محصول بیشتر می‌ باشد. به این ترتیب با استفاده از پارتیشن اداری شیشه‌ای فریم لس می‌ توانید مصرف انرژی برای روشنایی را کاهش دهید.

پارتیشن اداری شیشه‌ ای با فریم آلومینیومی

با به کار بردن پارتیشن اداری شیشه‌‌ ای با فریم آلومینیومی، محیط به مراتب زیباتر و ظریف‌ تر به نظر می‌ رسد. از این پارتیشن معمولا برای جداسازی فضاهای کوچک استفاده می‌ شود. به همین دلیل پارتیشن اداری شیشه‌ ای با فریم آلومینیومی گزینه‌ ای ایده آل و خوب برای اداره‌ ها، شرکت‌ ها و حتی بیمارستان‌ ها می‌ باشد.

پارتیشن اداری شیشه‌ ای با فریم استیل

پارتیشن اداری شیشه‌ ای با فریم استیل در واقع از نظر ساختاری و کاربرد مانند پارتیشن‌ های اداری فریم آلومینیومی می‌ باشد. البته به دلیل زیبایی و ظاهر بهتر این محصول، قیمت آن از پارتیشن‌ های اداری فریم آلومینیومی بیشتر بوده و معمولا در فضاهای لوکس و خاص مورد استفاده قرار می‌ گیرد

انواع شیشه در پارتیشن اداری

تنوع و ساخت شیشه های محتلف در پارتیشن

همانطور که اشاره شد، یکی از ویژگی‌ های اصلی پارتیشن‌ های شیشه‌ ای امکان استفاده از انواع مختلف شیشه در آن می‌ باشد. به همین دلیل این نوع پارتیشن‌ ها ویژگی‌ های مختلفی را در اختیار ما می‌ گذارند. از طرفی شناخت انواع شیشه در پارتیشن‌ های اداری می‌ تواند شما را در داشتن انتخابی بهتر و مناسب‌ تر کمک کند. به همین دلیل در ادامه انواع شیشه مورد استفاده در پارتیشن اداری را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

شیشه هوشمند

این محصول به راحتی در بازارهای ایران یافت نمی‌ شود؛ با این حال یکی از گزینه‌ های مورد علاقه معماران و طراحان می‌ باشد. شیشه هوشمند امکان تنظیم میزان نور و رنگ محیط را فراهم می‌ کند.
فقط دقت داشته باشید که بسیاری از شیشه‌ های هوشمند موجود در بازار ایران از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی‌ باشند. به همین دلیل برخی از آنها پس از مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می‌ دهند. پس در انتخاب این محصول دقت کافی داشته باشید.

شیشه‌‌ های دوجداره

شیشه‌ های دوجداره دارای خاصیت عایق صدا و حرارت می‌ باشند. به همین دلیل استفاده از آن در پارتیشن‌ ها باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه‌ جویی می‌ شود. از طرفی به دلیل عایق صوت بودن، فضایی آرام و ساکتی را برای کارکنان فراهم می‌ کند.
فقط دقت داشته باشید که شیشه‌ های دوجداره دارای انواع مختلفی می‌ باشند و با توجه به گاز استفاده شده در بین شیشه‌ ها، دارای ضخامت متفاوت می‌ باشد. برای نصب پارتیشن‌ اداری شیشه‌ ای دوجداره با توجه به ضخامت، از یراق‌ آلات مختلفی استفاده می‌ شود.

شیشه‌ های معمولی

شیشه‌ های معمولی یا تک جداره از پرکاربردترین شیشه‌ های مورد استفاده در تولید پارتیشن می‌ باشد. ضخامت شیشه‌ های مورد استفاده در این پارتیشن‌ ها معمولا 8، 10 یا 12 میلیمتر می‌ باشند.

شیشه‌ های رنگی

استفاده از شیشه‌ های رنگی برای ساخت پارتیشن اداری به نوعی فضا را متفاوت‌ تر کرده و جلوه‌ ای زیبا ایجاد می‌ کند. در استفاده از این نوع پارتیشن‌ ها حتما جنبه روحی و روانی آن را در نظر داشته باشید.

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت از پرکاربردترین انواع شیشه در تولید پارتیشن اداری می‌ باشد. از ویژگی‌ های این نوع شیشه می‌ توان به ضخامت بالا، خاصیت عایقی مناسب و استحکام اشاره داشت.

حتما بخوانید: ویژگی اصلی شیشه سکوریت و مزایا و معایب آن

جمع بندی

یکی از عوامل مهم و موثر در روند انتخاب انواع شیشه در پارتیشن، متراژ نهایی کار می‌ باشد. معمولا در اداره‌ ها و شرکت‌ هایی با متراژ کم پارتیشن‌ های شیشه‌ ای مناسب‌ تر بوده و از استحکام و کارایی بیشتری برخوردار می‌ باشند. از طرفی متراژ کار کم موجب به صرفه‌ تر شدن قیمت نهایی خواهد شد.
بسیاری از افراد برای مکان‌ هایی با متراژ بالا نیز استفاده از نمونه‌ های پارتیشن شیشه‌ ای را ترجیح می‌ دهند؛ چرا که در مقایسه با سایر قیمت مناسب‌ تری دارند. این را هم در نظر داشته باشید که برچسب‌ های مات کننده، سند بلاست و … امکان ایجاد حریم شخصی و عبور مناسب نور و … را فراهم می‌ کند. برای سفارش این محصولات می‌ توانید از مجموعه پارتیشن ساز کمک بگیرید.

Call Now Button