ایده هایی برای جداسازی فضای نشیمن و پذیرایی

امروزه آپارتمان‌های مختلفی با فضاهایی به نسبت کوچک‌تر از آپارتمان‌های قدیمی ساخته می‌شوند. این موضوع باعث شده تا شما حریمی مختص به انجام امور مختلف را نداشته باشید. برای برطرف ساختن این مشکل روش‌های متعددی وجود دارد که یکی از این روش‌ها جداسازی و تفکیک محیط خانه است، مخصوصا اگر می‌خواهید در آپارتمان‌تان یک محیط برای فضای نشیمن و یک محیط برای پذیرایی داشته باشید. نکته قابل توجه در خصوص جداسازی فضای نشیمن و پذیرایی این است که نکات مختلف مربوط به آن را به صورت کامل و مو به مو انجام دهید تا در زمان‌های دیگر دچار مشکل نشوید. برای این منظور شما می‌توانید از ایده‌هایی برای جداسازی دو محیط فضای نشیمن و پذیرایی در نظر بگیرید. برای مطالعه بیشتر با پارتیشن ساز در ادامه همراه باشید.

ایده های جالب برای تفکیک فضای منزل

ایده های مختلف برای تفکیک فضای نشیمن و پذیرایی

همانطور که در بالا اشاره کردیم ایده‌های مختلفی برای تفکیک فضای نشیمن و پذیرایی وجود دارند. ایده‌هایی که می‌توانند برای هر فرد با توجه به سلیقه آن شخص متفاوت باشد. ما در این بخش از مقاله می‌خواهیم مناسب‌ترین ایده‌ها برای جداسازی فضای نشیمن از پذیرایی را به شما معرفی کنیم.

ایده تفکیک فضا با استفاده از پارتیشن نیویورکی

راهکار اول، جداسازی فضای نشیمن از پذیرایی از طریق فرش

اگر بخواهیم یکی از راحت‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش را جهت جداسازی فضای نشیمن از پذیرایی را بگوییم، می‌توانیم به راهکاری ساده یعنی استفاده از فرش اشاره کنیم. به عنوان مثال از یک فرش جهت فضای پذیرایی و از فرش دیگر برای نشیمن یا فضای غذاخوری استفاده کرده تا جداسازی و تفکیک محیط‌ صورت گیرد. البته نکته قابل توجه در خصوص این روش این است که شما باید متراژ فرش‌تان متناسب با اندازه مبلمان و دیگر المان‌های خانه باشد.

تفکیک فضا یمنزل به استفاده از فرش

روش دوم، جداسازی محیط از طریق چیدمان مبل

در روش جداسازی و تفکیک فضای نشیمن از فضای پذیرایی، از دیگر المان‌های محیطی یعنی طریقه چیدمان مبل استفاده کنید. در این روش مبلمان شما طوری قرار می‌گیرند که پشت آن‌ها به قسمتی از سالن قرار گرفته و دو فضا را از یکدیگر جدا می‌کند. از دیگر راهکارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که مبلمان را از دیوار فاصله داده یا مبل‌های خود را دور یک میز یا فرش خاص بچینید، در این زمان شما توانسته‌اید تفکیک پذیرایی از نشیمن را به خوبی انجام دهید.

به عنوان مثال شما می‌توانید از مبلمانی با چیدمان ال استفاده کنید و یکی از بازوهای مبل رو به سالن بوده و قسمت دیگر آن به سمت تلویزیون قرار گیرد.

تفکیک فضا با استفاده از مبلمان

استفاده از در کشویی برای جداسازی فضای نشیمن از پذیرایی

یکی از راهکارهای مدرن و در عین حال شیک برای جداسازی فضای نشیمن از پذیرایی، استفاده از درهایی برای جداسازی این دو محیط است. قرار دادن این درها به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی دو فضای متفاوت برای خود به ارمغان بیاورید. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد وجود در، باز و بسته شدن آن‌ها به صورت کاملا راحت است. درب شیشه ای یکی از پیشنهاد های جذاب در این زمینه است.

استفاده از این روش به شما این امکان را می‌دهد تا از محیط خود به بهترین حالت ممکن استفاده کنید. استفاده از درهای کشویی می‌تواند امکانات بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال شما می‌توانید دو محیط اختصاصی برای خود به وجود بیاورید و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنید.

تفکیک فضا با استفاده از درب کشویی

استفاده از دیوارهای نیمه برای جداسازی دو فضا؛ راهکاری مدرن و خاص

اگر می‌خواهید از یک راهکار بسیار حرفه‌ای، مدرن و در عین حال جذاب استفاده کنید، استفاده از دیوارهای نیمه برای جداسازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این روش دو بخش مختلف خانه را به اشتراک می‌گذارید در حالی که انسجام و ارتباط آن‌ها حفظ شده است. با این روش شما یک پانل جداسازی در وسط دو فضای مربوطه قرار داده و این پانل به نسبت می‌تواند به سقف اتاق نیز نرسد. جنس دیوارهای نیمه معمولا از چوب، شیشه یا حتی از مصالح طبیعی مانند سنگ به صورت افقی یا عمودی ساخته می‌شود.

تفکیک فضا با استفاده از دیوار چوبی

استفاده از پارتیشن جدا کننده فضا؛ راهکاری مدرن و جدید

امروزه در اکثر خانه‌ها جهت جداسازی و تفکیک دو محیط مختلف از پارتیشن‌های مختلفی استفاده می‌شود. این عنصر، ایده‌ای جذاب برای افرادی است که می‌خواهند زیبایی بصری محیط داخلی خانه‌ی خود را افزایش دهند. پارتیشن‌ها یک تکنیک مدرن برای ایجاد و جداسازی تنها دو محیط بوده که در عین حال انسجام دو منطقه را نیز حفظ می‌کند. با استفاده از این تکنیک شما می‌توانید ارتباط بین فضای پذیرایی و نشیمن را حفظ کرده و از طرفی دیگر دسترسی راحت‌تری نیز داشته باشید. یکی از پر طرفدارترین نوع پارتیشن منزل، پارتیشن نیویورکی است.

برای ایجاد پارتیشن لازم است تا شما به سراغ یک مجموعه حرفه‌ای و متخصص بروید تا بتوانید این ایده را به صورت کاملا حرفه‌ای و با دقت بسیار بالا در خانه خود پیاده سازی کنید. پارتیشن ساز مجموعه‌ای است که می‌تواند به شما در تحقق این ایده کمک دهد. همچنین شما میتوانید قبل از خرید پاریشن از طریق سایت پارتیشن ساز و در بخش قیمت پارتیشن شیشه ای با محاسبه گر آنلاین ، قیمت حدودی پارتیشن موردنیازتان متناسب با متراژ منزلتان را محاسبه کنید.

پارتیشن منزل شیشه ای

قرار دادن یک کتابخانه بزرگ جهت تفکیک فضای نشیمن از پذیرایی

برای تفکیک دو فضای نشیمن و پذیرایی استفاده از عنصر کتابخانه می‌تواند انتخابی ایده‌آل و جالب باشد. در این روش نیز مانند روش استفاده از پارتیشن شما می‌توانید علاوه‌بر جداسازی دو محیط انسجام را نیز داشته و زیبایی منطقه مدنظر خود را نیز افزایش دهید. در فضاهای مختلف موجود در کتابخانه می‌توانید علاوه‌بر از استفاده از برخی از کتاب‌ها، از عنصرهایی مانند تصاویر، گل و گیاه یا شیشه‌های تزئینی استفاده کنید. استفاده از کتابخانه‌های بلند می‌تواند به عنوان یک پارتیشن تابلویی نیز عمل کند.

تفکیک فضا با استفاده از کتابخونه

تفکیک دو محیط از طریق نورپردازی

از دیگر روش‌هایی که مورد استفاده برای تفکیک دو محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از نورپردازی است. در این روش‌ها شما می‌توانید از انواع عنصرهای مربوط به نور پردازی‌ها مانند لوستر استفاده کنید. به این صورت که هر لوستر را به یک محیط خاص در نظر بگیرید و طبق هر کدام دکور مربوطه را بچینید. به عنوان مثال برای محیط پذیرایی شما می‌توانید از یک لوستر مناسب در بالای میز ناهار خوری استفاده کرده و از دیگری در بالای فضای نشیمن استفاده کنید.

تفکیک فضا با استفاده از نور پردازی

استفاده از دکورسازی

اگر قصد دارید روشی را انتخاب کنید که غیر قابل برگشت باشد و تنها یک بار به فکر انجام آن باشید استفاده از دکورسازی است. در این روش شما باید از قبل تصمیم خودتان بگیرید و با اطمینان کامل به سراغ انجام این کار بروید. روش‌هایی مختلفی برای دکورسازی وجود دارد که می‌توان به پارتیشن بندی، دیوارکشی، دیوار موقت، شلف‌های دکوری دکوره‌های پنلی و چوبی و یا… استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید فضای مربوط به تماشای تلویزیون یا همان فضای نشیمن را با یک دکور کامل از کف تا سقف از فضای پذیرایی جدا کنید. برای این کار امروزه از دکورهای ترمووود و ترموپلاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفکیک فضا با استفاده از دکورسازی

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعه این مقاله به پاسخ به سوال چطور فضای نشیمن و پذیرایی را تفکیک کنیم؟ رسیده باشید. ایده‌هایی برای تقسیم بندی اتاق نشیمن و پذیرایی وجود دارد که بسته به نوع سلیقه و محیط خانه‌ی شما می‌تواند متفاوت باشد. شما می‌توانید بسته به آنچه که می‌خواهید یکی از ایده‌هایی که در بالا آمده است را انتخاب کرده و جهت عملی ساختن آن، انجام تمام فعالیت مربوطه را به ما بسپارید. برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

Call Now Button