تفاوت شیشه ساتینا و سندبلاست

در حال حاضر صنعت شیشه پیشرفته چشمگیری در جهان پیدا کرده است و انسان‌ها می‌توانند ویژگی‌های آنان را بر اساس میل و سلیقه خود تغییر دهند. امروزه انواع شیشه‌های مات کاربردهای فراوانی در ساختمان سازی پیدا کردند که از دو نمونه آن می‌توانیم به شیشه ساتینا و سندبلاست اشاره کنیم. از هر دو مدل این شیشه برای حفظ حریم شخصی در محیط‌های داخلی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و به طور کلی سازمان‌های مختلف استفاده می‌کنند. در صورتی که به دنبال شیشه‌های مات جهت کاهش دید هستید، می‌توانید اقدام به خرید و سفارش انواع شیشه‌های ساتینا یا سندبلاست کنید.

شیشه ساتینا چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم اقدام به مقایسه شیشه ساتینا و سندبلاست کنیم بهتر است در ابتدا اطلاعاتی در مورد این دو نوع شیشه داشته باشید. در مورد شیشه‌های ساتینا باید بگوییم این محصولات دارای سطحی کدر و مات بوده که به دلیل واکنش با اسید شفافیت خود را از دست داده‌اند. این شیشه‌ها دارای سطحی کاملاً صاف و صیقلی بوده و همین موضوع سبب تمیز شدن راحت آنها می‌شود. شیشه‌های ساتینا در دو مدل رنگی و سفید در بازار وجود دارند که خریداران می‌توانند بر اساس سلیقه و دکوراسیون ساختمان مورد نظر آنها را خریداری کنند.

در حال حاضر انواع شیشه‌های ساتینا جزء رایج‌ترین و پرفروش‌ترین شیشه‌ها در بازار هستند که به منظور محدود کردن دید و حفظ حریم شخصی استفاده می‌شوند. در نظر داشته باشید شیشه‌های ساتینا به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نور به خوبی از آنها عبور می‌کند و به همین دلیل سبب تاریک شدن محیط نمی‌شوند. علاوه بر این، معمولا هنگام انجام فرایند اسید پاشی روی این شیشه‌ها با دقت بالایی این کار انجام شده و همین موضوع سبب ایجاد سطحی یکنواخت و یک پارچه روی آنها می‌شود.

پارتیشن دوش با شیشه مات

شیشه سندبلاست چیست؟

برای اینکه فرق شیشه ساتینا و سندبلاست را بهتر درک کنید نیاز است تا در مورد شیشه‌های سندبلاست نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. یکی دیگر از روش‌های متفاوت مات کردن شیشه که در اثر پاشش اکسید آلومینیوم با فشار زیاد روی شیشه ایجاد می‌شود، سندبلاست نام دارد. به طور کلی سندبلاست را می‌توانیم یک روش دائمی معرفی کنیم که با تمیز کردن یا گذشت زمان آسیبی به آن وارد نمی‌شود. معمولاً در شیشه‌های سندبلاست اقدام به حک کردن الگوهای تزیینی، حروف، آرم‌ها، لوگوی شرکت و…. روی آن‌ها می‌شود. انجام سندبلاست سبب کاهش مقاومت شیشه‌ها می‌شود؛ در نتیجه برای این کار از شیشه‌های مقاوم و نسبتا ضخیم مانند شیشه سکوریت استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید انجام سندبلاست برای شیشه‌ها علاوه بر اینکه سبب ایجاد حریم خصوصی می‌شود، می‌تواند نقش مهمی نیز به عنوان یک عایق حرارتی داشته باشد.

انواع شیشه مات

فرق شیشه ساتینا و سندبلاست

اکنون زمان آن رسیده است که فرق شیشه ساتینا و سندبلاست را بدانید تا هنگام خرید سردرگم نشده و بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید. در ادامه این قسمت به مقایسه شیشه ساتینا و سندبلاست پرداخته و آن را به شما معرفی می‌کنیم:

  • شیشه‌های سندبلاست دارای سطحی ناهموار هستند اما شیشه‌های ساتینا سطحی کاملاً صاف و یکدست دارند.
  • هر دو نوع شیشه دارای اثر ماتی دائمی بوده و به طور کلی بیش از ۹۵ درصد نور را از خود عبور می‌دهند.
  • روی شیشه‌های ساتینا امکان حک کردن طرح‌های مختلف و پیچیده وجود ندارد، در حالی که می‌توان روی شیشه‌های سندبلاست انواع طرح، لوگو، اعداد فارسی و انگلیسی یا نشانه‌ها را حک کرد.
  • قیمت شیشه ساتینا نسبت به سندبلاست ارزان‌تر است.
  • در شیشه‌های ساتینا می‌توان به راحتی اقدام به کنترل میزان مات شدن شیشه کرد.

پارتیشن با شیشه مات

کاربرد انواع شیشه ساتینا و شیشه سندبلاست

پس از اینکه از فرق شیشه ساتینا و سندبلاست اطلاع پیدا کردید، بهتر است به طور کلی کاربردهای این شیشه‌ها را نیز بدانید تا در صورت تمایل اقدام به خرید و استفاده از آنها کنید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای انواع شیشه‌های مات مانند شیشه ساتینا و شیشه سندبلاست عبارتند از:

  • استفاده به عنوان پارتیشن‌های اداری
  • استفاده دکوراتیو
  • استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها
  • استفاده جهت ساخت بالکن شیشه‌ای
  • استفاده به عنوان شیشه و پنجره‌های ساختمانی
  • ساخت و تولید حمام‌های شیشه‌ای و پارتیشن دوش

البته به غیر از موارد ذکر شده می‌توان در مکان‌های دیگر نیز از این شیشه‌ها استفاده کرد و محدودیتی برای استفاده آنها وجود ندارد. توجه داشته باشید این شیشه‌ها قابلیت برش خوردن را به راحتی داشته و می‌توان آنها را در اندازه‌های مختلف تهیه کرد؛ پس شما می‌توانید با خیال راحت آن را برای مکان مورد نظر خود خریداری کنید.

همچنین اگر شما از پارتیشن های شیشه ای برای تفکیک فضا استفاده میکنید و میخواهید با مات کردن شیشه های پارتیشن یک حریم خصوصی ایجاد کنید میتوایند بدون نیاز به تغییر شیشه های پارتیشن و با کمترین هزینه اقدام به خرید استیکر پارتیشن از طریق همین سایت نمایید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

روش های مات کردن شیشه پارتیشن شیشه ای

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد شیشه‌های ساتینا و سندبلاست به عنوان پرفروش‌ترین شیشه‌های مات صحبت کردیم. در نظر داشته باشید هر کدام از این شیشه‌ها می‌تواند ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته باشد و به روش‌های مختلف اقدام به کاهش شفافیت آنها جهت حفظ حریم شخصی افراد شده است. توصیه ما به شما این است در هنگام خرید این شیشه‌ها در ابتدا اطلاعات خود را بالا برده و با افرادی که در این زمینه تجربه دارند صحبت کنید، در نهایت پس از اینکه از تفاوت شیشه ساتینا و سندبلاست آگاه شدید، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید همچنین شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاورین ما در پارتیشن ساز در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

Call Now Button