درب شیشه ای ریلی بهتر است یا درب لولایی؟

یکی از چالش‌هایی که هنگام ساخت و ساز یا بازسازی کردن خانه‌های قدیمی با آن مواجه هستید انتخاب درب مناسب است. در گذشته یکی از درب‌های رایج که بیشتر افراد از آن استفاده می‌کردند درب لولایی بود، اما امروزه درب‌های ریلی نسل جدید و پیشرفته درب‌های معمولی است. به طور کلی انواع درب‌ شیشه‌ای جایگاه ویژه‌ای در دنیای مدرن امروز پیدا کرده‌اند و متناسب با دکوراسیون داخلی و طراحی خانه از انواع مختلفی از آن استفاده می‌شود. حال این سوال پیش می‌آید که درب شیشه‌ای ریلی یا لولایی؟ کدام بهتر است؟ در ادامه همراه سایت پارتیشن ساز باشید تا در ابتدا با این دو درب و ویژگی‌های آن آشنا شده و سپس با بررسی تفاوت‌ها شما را در انتخاب این دو درب کمک کنیم.

ویژگی درب شیشه‌ای ریلی

درب‌های ریلی از پرکاربردترین درب‌های شیشه‌ای هستند که طراحی بسیار جالبی دارند. این نمونه درب‌ها با استفاده از متریال و پنل‌های مختلف ساخته می‌شوند. درب‌های شیشه‌ای ریلی با استفاده از دو ریل که در قسمت فوقانی و تحتانی درب نصب شده‌اند به چپ و راست حرکت می‌کند. تمامی این درب‌ها در امتداد یک مسیر ثابت به صورت چپ و راست یا بالا و پایین باز و بسته می‌شوند و در حقیقت روی یکدیگر سر می‌خورند.

طراحی این درب‌های ریلی به گونه‌ای است که یک در ثابت بوده و درب دیگر باز و بسته می‌شود و دیگر خبری از لولا در قسمت کناری درب نیست و باز و بسته شدن آن‌ها با استفاده از ریل انجام می‌شود. از درب‌های ریلی امروزه در بسیاری از ساختمان‌های اداری و تجاری و همچنین ساختمان‌های مسکونی بسیار استفاده می‌شود. قفل درب‌های ریلی در قسمت بالا یا پایین درب تعبیه شده است. از مزایای استفاده از درب‌های ریلی می‌توان به ظاهر مدرن آن‌ها اشاره کرد. این مدل درب فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و بر اساس ابعاد و متراژ مورد نظر شما طراحی و اجرا می‌شود.

مزایای درب شیشه ای ریلی

ویژگی درب شیشه‌ای لولایی

درب‌های شیشه‌ای لولایی یکی از قدیمی‌ترین درب‌هایی است که برای ساخت آن از لولا و دستگیره‌های دو طرفه استفاده می‌شود. مکانیزم باز و بسته شدن درب‌های لولایی بسیار آسان بوده و به داخل و خارج باز و بسته می‌شوند. این نمونه از درب‌ها به صورت جداگانه برش داده شده و با توجه به اندازه دهانه درب طراحی و اجرا می‌شوند. در قسمت کناری یا پهلوی درب از ۲ لولای فلزی استفاده شده که با حرکت کردن درب به روی همدیگر می‌لغزند و باعث می‌شوند تا درب به راحتی باز و بسته شود. استفاده از درب شیشه‌ای لولایی برخلاف درب‌های ریلی فضای بیشتری را اشغال می‌کند و از شیشه‌هایی با ضخامت‌های متفاوت در ساخت آن استفاده می‌شود. درب لولایی از زمان‌های قدیم یکی از درب‌های محبوب و پرفروش بین درب‌های شیشه‌ای محسوب می‌شود؛ زیرا از طول عمر بیشتری برخوردار است. در ساخت این درب‌ها از یراق آلات و اتصالات ضد زنگ و بسیار با کیفیت استفاده می‌شود که به راحتی باز و بسته شده و کاملا عایق هستند.

درب لولایی شیشه ای

برای مشاهده نمونه کار انواع درب شیشه ای به سایت پارتیشن ساز مراجعه نمایید همچنین برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره های موجود در سایت با شماورین ما در تماس باشید.

درب شیشه‌ای ریلی بهتره یا لولایی؟

هنگام انتخاب درب برای منزل و یا هر مکان دیگر درب‌های شیشه ای جزو اولین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. ظاهر مدرن درب‌های شیشه‌ای جلوه منحصر به فردی به فضای انتخابی شما خواهد بخشید. انتخاب بین درب شیشه‌ای ریلی و لولایی به میزان بسیار زیادی بستگی به فضای مورد نظر شما دارد. هر کدام از این درب‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی بوده و استفاده از آن‌ها دارای مزایا و معایب متفاوتی است. اما گاهی بین انتخاب این دو درب مردد بوده و نمی‌دانیم از درب شیشه‌ای کشویی استفاده کنیم یا لولایی؟ در قدم اول قبل از انتخاب و خرید درب شیشه‌ای بهتر است تا تمامی جوانب کار و فضا را سنجیده و متناسب با کاربرد اصلی، درب مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه به مقایسه درب شیشه‌ای کشویی و لولایی از جهات مختلف می‌پردازیم.

۱-فضای اشغال شده

درب‌های لولایی در هنگام باز و بسته شدن به فضای بیشتری احتیاج دارند اما در مقابل درب‌های ریلی به دلیل حرکت روی ریل فضای بسیار کمتری را برای باز و بسته شدن به خود اختصاص می‌دهند؛ بنابراین این درب‌ها برای فضاهای کوچک مناسب‌تر است.

درب ریلی شیشه ای

۲-عملکرد

آیا می‌دانید اصلی‌ترین تفاوت‌ درب شیشه‌ای و لولایی در چیست؟ یکی از تفاوت‌های اصلی این درب‌ها در عملکرد باز و بسته شدن آن‌ها است. همانطور که قبلا ذکر کردیم درب‌های ریلی با استفاده از ریل و درب‌های لولایی با استفاده از دو لولای فلزی که در قسمت کناری این درب‌ها تعبیه شده است باز و بسته می‌شوند. همچنین نحوه باز و بسته شدن این دو درب نیز متفاوت است به طوری که درب‌های ریلی به صورت حرکت به سمت چپ و راست و درب‌های لولایی به سمت داخل و خارج باز و بسته می‌شوند.

۳-ظاهر و زیبایی

درب‌های شیشه‌ای ریلی و لولایی هر دو جزو درب‌های مدرن محسوب می‌شوند که امروزه کاربرد بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. درب‌های ریلی به صورت توکار نصب شده و ظاهر شیک‌تر و مدرن‌تری را به دکوراسیون شما خواهند بخشید. این نمونه از درب‌ها انواع متفاوتی داشته و با توجه به سلیقه و بودجه شما در ابعاد مختلف طراحی می‌شوند.

۴-قیمت

یکی دیگر از تفاوت‌های انتخاب درب ریلی و لولایی قیمت و هزینه طراحی آن‌ها است. به طور کلی قیمت خرید و هزینه اجرای درب‌های شیشه‌ای لولایی کمتر و به صرفه‌تر از درب‌های ریلی است.

۵-نوع شیشه

در هر دو مدل از درب‌های شیشه‌ای برای بالا بردن طول عمر درب و افزایش دوام و ایمنی می‌توان از شیشه سکوریت که نشکن هستند استفاده کرد. با استفاده از شیشه‌های سکوریت می‌توانید فضای بسیار امنی را برای خود به ارمغان بیاورید.

تفاوت درب ریلی و لولایی

۶- تمیز کردن

یکی از دغدغه‌های افراد در هنگام انتخاب درب‌های ریلی و لولایی نحوه تمیز کردن آن‌ها است. به طور کلی درب‌های شیشه‌ای به راحتی و با استفاده از یک دستمال نمدار تمیز می‌شوند؛ اما در مقایسه این دو درب، به طور کلی تمیز کردن درب‌های لولایی بسیار آسان‌تر و راحت تر از درب‌های ریلی است.

سخن پایانی

در دنیای امروز به کار بردن شیشه در دکوراسیون داخلی ظاهری بسیار شیک و مدرن‌تری دارد. استفاده از درب‌های شیشه‌ای به خصوص در محیط‌هایی که دید دو طرفه دارند بسیار حائز اهمیت است. این درب‌ها در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تجاری از کاربرد بیشتری برخوردار است. بی شک یکی از نشانه‌های بارز مدرن بودن طراحی فضای شما استفاده از درب‌های شیشه‌ای است. این مدل از درب‌ها در دو نوع متفاوت طراحی و اجرا می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله در ابتدا به معرفی دو درب شیشه‌ای ریلی و لولایی پرداخته و سپس تفاوت این دو درب را برای شما بیان کردیم. اما نکته حائز اهمیت در انتخاب یکی از این دو درب توجه به فضای مورد استفاده و کاربرد اصلی آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پارتیشن ساز ارتباط برقرار کنید.

Call Now Button