شیشه اسید شور چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه اسید شور یکی از انواع شیشه‌های ویژه است که در تولید آن از مواد شیمیایی خاصی استفاده می‌شود. این نوع شیشه به علت ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به بررسی خصوصیات و کاربردهای شیشه اسید شور می‌پردازیم. با پارتیشن ساز تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شیشه اسید شور چیست؟

شاید این سؤال به ذهن شما نیز خطور کرده باشد که شیشه اسید شور چیست؟ شیشه اسید شور نوع پیشرفته‌‌ی شیشه‌های معمولی است که درون بافت یا لایه‌های داخلی آن طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی می‌شود. این شیشه‌ها در محیط‌های مختلف و نماهای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. امروزه با پیشرفت صنعت شیشه سازی در کشور تولید شیشه اسید شور به طور عمده بسیار افزایش یافته است. طرح‌های این شیشه‌ها قابل سفارش سازی هستند، یعنی بر حسب علاقه، ‌نقش‌های خاصی می‌توان در آن‌ها پیاده کرد.

این چسب از مواد گیاهی و حیوانی مانند استخوان‌های حیوانات و ضایعات پوستی تولید می‌شود؛ همچنین برای ساخت شیشه اسید شور از تکنولوژی‌های چاپی استفاده می‌کنند و  از مواد ضد اسیدی و لاک برای ایجاد نقوش روی شیشه بهره می‌برند. چون در تولید شیشه مواد ضد اسیدی به کار می‌برند به این علت آن را اسید شور می‌نامند. این شیشه‌ها بر خلاف شیشه‌های معمولی شکننده نیستند و بسیار مقاوم می‌باشند. طرح‌های داخلی آن‌ها با گذشت زمان دچار فرسایش نمی‌شوند و ماندگاری بالایی دارند. امروزه استفاده از  شیشه‌ها به علت ویژگی‌های خاصی که دارند، بیشتر شده است.

کاربرد‌‌های شیشه اسید شور

شیشه اسید شور کاربرد‌های زیادی دارد و در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود.

  • کاربرد شیشه اسید شور در نماهای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها زیاد می‌باشد آن طور که این شیشه‌ها در ساختمان‌های مسکونی، تفریحی و تجاری به کار می‌روند.
  • سالن‌های شیشه‌‌ای، هتل‌ها و بخش‌‌های شیشه‌ای پاساژ‌ها فضاهای قابل استفاده از شیشه با طرح اسید شور می‌باشند.
  • شیشه اسید شور در راه پله‌ها و دیوار‌های فضاهای مختلف به کار می‌رود.
  • این شیشه‌ها در پارتیشن‌های داخلی ساختمان‌ها و سقف کاذب کاربرد دارند.
  • در مبلمان سازی و کابینت سازی استفاده می‌شوند.
  • شیشه اسید شور در حفاظ‌های خاص راه پله‌ها و درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به کار می‌رود. در نماهای سرویس بهداشتی کاربرد دارد.

چنانچه قصد سفارش و خرید انواع پارتیشن های شیشه ای را دارید اما نمیدانید برای متراژ موردنظرتان چقدر باید هزینه کنید، میتوانید از طریق همین سایت و در بخش قیمت پارتیشن شیشه ای با محاسبه گر آنلاین ، میزان متراژ و نوع پارتیشن موردنیازتان را مشخص کنید و قبل از ثبت سفارش از قیمت حدودی آن مطلع شوید.

کاربرد های شیشه اسیدشور

ویژگی‌های شیشه اسید شور

شیشه اسید شور از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و جذابیت خاصی به فضاهای مختلف می‌بخشد. این شیشه‌ها از لحاظ طرح‌ و رنگ بسیار متنوع می‌باشند.

  • شیشه‌ها‌ی اسید شور به آسانی در محیط قابل نصب هستند.
  • ماندگاری بالا یکی از ویژگی‌های مهم شیشه اسید شور است. تزیینات شیشه به علت طراحی در بافت شیشه با گذر زمان دچار خوردگی نمی‌شوند.
  • شیشه اسید شور با داشتن جذابیت خاص نسبت به انواع معمولی قیمت مناسبی دارد.
  • این شیشه‌ها در عبور نور تعادل خاصی ایجاد می‌کنند و شفاف هستند.
  • امکان ایجاد طرح‌های دلخواه و متنوع در این شیشه‌ها وجود دارد و با توجه به محیط مورد نظر و دکوراسیون آن طرح‌های زیبایی روی آن‌ها می‌توان خلق کرد.
  • در این شیشه‌ها می‌توان از متریال‌‌هایی مانند چوب، استیل و آلومینیوم بهره برد؛ چون جذابیت آن‌ها را چند برابر افزایش می‌دهند.
  • شیشه‌های اسید شور بسیار مقاوم هستند و نشکن می‌باشند. این ویژ‌گی سبب افزایش امنیت آن‌ها شده به این علت در شرایط مختلف قابل استفاده هستند.

تولید شیشه اسید شور

برای تولید شیشه اسید شور طرح‌های مورد نظر را در کامپیوتر با نرم افزار‌های مناسب طراحی می‌کنند و آن‌ها را به فیلم آماده تبدیل می‌سازند. سپس از مواد ضد اسیدی و تور‌های خاصی بهره می‌گیرند. ابتدا شیشه را مات کرده و با مواد ضد اسیدی آن را می‌پوشانند. در ادامه طرح مورد نظر را روی تور‌ها چاپ می‌کنند و کنده کاری‌ها و نقوش برجسته را روی آن‌ها می‌سازند. طرح‌ها از فیلم به تور‌ها با استفاده از لاک انتقال داده می‌شوند. در ساخت شیشه‌ها تقاضا کنندگان می‌توانند طرح‌های مورد نظر را به سازندگان پیشنهاد دهند.

شیشه اسید شور چیست

انواع شیشه اسید شور

شیشه اسید شور تنوع بالایی دارد و در انواع سکوریت اسید شور، لمینت اسید شور، هوشمند، طرح دار، رنگی، حکاکی شده، دیوار پوش و… تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند.

  • سکوریت اسید شور: شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید شیشه سکوریت اسید شور چیست؟ این شیشه از پرکاربرد‌ترین شیشه‌های اسید شور است که از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. طول عمر و ماندگاری بالایی دارد و طرح‌های جذاب با رنگ‌های متنوعمی‌توان در آن پیاده کرد.
  • لمینت اسید: لمینت اسید یکی دیگر از شیشه‌های اسید شور است که در وسط دو لایه‌های آن از موادی بنام PVB استفاده می‌شود که مقاومت آن را در برابر ضربات چند برابر افزایش می‌دهند.
  • شیشه اسید شور هوشمند: این شیشه‌ها به صورت هوشمند تولید می‌شوند یعنی با استفاده از ریموت کنترل کننده شفافیت و طرح آن‌ها قابل تغییر است.
  • طرح دار: در شیشه‌های اسید شور طرح دار از دستگاه خاصی برای چاپ طرح‌های ویژه روی شیشه‌ها بهره می‌برند تا قابل استفاده در شرکت‌ها و اداره‌های مرتبط باشند.
  • شیشه رنگی: این شیشه‌ها دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند به این علت در دکوراسیون‌های مختلف جهت افزایش جذابیت محیط به کار می‌روند.
  • شیشه اسید شور دو جداره: شیشه‌های اسید شور دو جداره در فضاهای مختلف استفاده می‌شوند. این شیشه‌ها از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و میزان آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند.
  • شیشه‌های حکاکی شده: در این نوع شیشه‌های اسید شور از حکاکی یا کنده کاری جهت ایجاد طرح روی آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • شیشه اسید شور دیوار پوش: این شیشه‌ها به جای پنجره‌ها در پوشش دیوار به کار می‌روند. طرح‌های آن‌ها زیبایی  و مناظر خاصی در محیط ایجاد می‌کنند.

همچنین شما میتوانید برای برای ایجاد طرح و یک فضای خصوصی زیبا از استیکر پارتیشن نیز برای انواع شیشه ها و پارتیشن های شیشه ای استفاده نمایید.

سخن پایانی

با توجه به خصوصیات منحصر به فرد شیشه اسید شور و کاربردهای گسترده‌ای که در صنایع مختلف دارد، می‌توان نتیجه گرفت که این نوع شیشه یکی از مهم‌ترین مواد اولیه در تولید محصولات فناورانه و پیشرفته است. از این رو، تحقیقات بیشتری بر روی این نوع شیشه و کاربردهای آن پیشنهاد می‌شود تا بتوان از این تکنولوژی در سطح وسیع‌تری استفاده نمود و به بهبود فرایندهای صنعتی و تولید محصولات با کیفیت بالاتر کمک کرد.

Call Now Button