همه چیز درباره ی شیشه ساتینا

شیشه را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر معرفی کنیم که از آن استفاده‌های مختلفی می‌شود. شیشه‌ها تنوع بالایی دارند که یکی از پرکاربردترین آنها را می‌توانیم شیشه ساتینا معرفی کنیم. این شیشه‌ها ظاهری کاملاً مات داشته و امروزه در مکان‌های مختلف جهت حفظ حریم شخصی یا افزایش زیبایی محیط، از آن استفاده می‌کنند.

شیشه‌های ساتینا تحت عملیات شیمیایی خاصی تولید می‌شوند به همین دلیل ساز و کار و ظاهر آنها با ظاهر شیشه‌های معمولی متفاوت است. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد این شیشه‌های محبوب و پرفروش به دست بیاورید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه پارتیشن ساز باشید.

موارد استفاده از شیشه ساتینا

شیشه ساتینا چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم شیشه ساتینا چیست و چه کاربردی دارد؟ باید بگوییم این نوع شیشه‌ها از ترکیب مواد اولیه شیشه با یکسری مواد اسیدی از جمله هیدروفلوئوریک یا دیگر اسیدهای ساینده تولید می‌شود. این نوع شیشه‌ها سطحی صاف و یکنواخته داشته و به همین دلیل ظاهری لوکس و زیبا برای مکان مورد نظر شما ایجاد می‌کنند. جالب است بدانید شیشه ساتینا از رنگ‌های مختلفی برخوردار بوده و شما می‌توانید بر اساس سلیقه یا نوع دکوراسیون خود آن را در رنگ‌های متنوع سفارش دهید. این محصولات دارای کاربردهای گوناگون و متنوعی هستند و از آنها می‌توان در مکان‌های مختلف استفاده کرد. از برخی اصلی‌ترین کاربرد شیشه ساتینا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جانپناه شیشه ای مات

  • استفاده در حمام‌های شیشه‌ای و استفاده بعنوان پارتیشن دوش
  • استفاده به عنوان پارتیشن‌های شیشه‌ای در محل کار، سازمان‌ها و ادارات و استفاده از انواع آن ها مثل پارتیشن شیشه ای دوجداره ، پارتیشن نیویورکی ، پارتیشن شیشه ای فریم لس و…
  • ساخت بالکن‌ها یا آفتابگیرهای شیشه‌ای و استفاده بهعنوان جانپناه شیشه ای
  • استفاده برای طراحی نمای شیشه‌ای جهت حفظ حریم شخصی
  • استفاده به عنوان شیشه ساختمانی جهت ایجاد درب و پنجره‌های ساختمان‌ها
  • استفاده به عنوان درب شیشه ای برای محیط های اداری

کربرد شیشه ساتینا

مزایای استفاده از شیشه ساتینا

در حال حاضر مزایای استفاده از شیشه ساتینا بسیار فراوان هستند و همین مزایا سبب جلب نظر بسیاری از خریداران و طراحان دکوراسیون داخلی شده است. مهمترین مزایای این نوع شیشه‌ها عبارت است از:

  • داشتن استحکام بالا
  • داشتن تنوع طرح و رنگ گسترده
  • داشتن ضخامت‌های متنوع از کم تا زیاد
  • داشتن قابلیت نفوذ نور
  • پخش نور مناسب
  • عدم ماندگاری لکه و اثر انگشت
  • حفظ حریم شخصی
  • شکل پذیری بالا و داشتن ایمنی فراوان
  • داشتن قابلیت سفارش در چند مدل مختلف و با اندازه‌های کوچک و بزرگ

با در نظر گرفتن مزایای استفاده از شیشه ساتینا، شما می‌توانید با خیال راحت این محصولات را خریداری کنید.

پارتیشن مات

نحوه تولید شیشه ساتینا

ممکن است پس از اینکه اطلاعات کاملی در مورد این شیشه‌ها به دست آوردید، بخواهید نحوه تولید شیشه ساتینا را نیز بدانید. در ادامه این مقاله به طور خلاصه چگونگی تولید و ساخت این مدل شیشه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

1. انتخاب شیشه مناسب

در مرحله اول نیاز است تا یک نوع شیشه مناسب جهت تولید شیشه ساتینا انتخاب شود، در اغلب مواقع شیشه‌ای که انتخاب می‌شود شیشه سکوریت است.

2. آماده کردن سطح شیشه

در این مرحله اقدام به آماده سازی سطح شیشه شده و تمام مواد اضافه از جمله گرد و غبار یا کثیفی‌ها با کمک مواد خاص از روی سطح شیشه پاک می‌شود.

3. اعمال اسید

در این مرحله که یکی از مراحل مهم نیز به حساب می‌آید، با استفاده از اسیدهای مخصوص اقدام به ایجاد تغییراتی روی شیشه می‌کنند. این اسید سبب واکنش‌های شیمیایی مختلفی روی سطح شیشه شده و تا حدودی ظاهر آن را تغییر می‌دهد.

4. ترکیب محصول

در این مرحله اقدامات پیچیده‌تری نسبت به مرحله قبل انجام می‌شود. در این قسمت شیشه با کمک اسید و مواد شیمیایی مختلفی مات شده و شفافیت خود را از دست می‌دهد. در این مرحله باید دقت شود تا تمامی سطوح شیشه به صورت یکنواخت و کاملا یکدست مات شوند.

پارتیشن شیشه های مات اداری

5. تمیزکاری و شستشو

بعد از ایجاد تغییرات شیمیایی، سطح شیشه را با دقت و به طور کامل شسته و تمیز می‌کنند تا اثرات مواد شیمیایی اضافه پاک شده و در نهایت شیشه یک سطح مات و صاف داشته باشد.

6. سکوریت کردن شیشه

در مرحله آخر با سرد و گرم کردن متناوب شیشه ساتینا، اقدام به سکوریت کردن آن می‌کنند. این کار می‌تواند سبب افزایش استحکام و ایمنی این شیشه‌ها شده و در نتیجه می‌توان با خیال راحت تا چندین سال از آن استفاده کرد.

کاربرد شیشه مات

سخن پایانی

در این مقاله در مورد شیشه ساتینا برای شما صحبت کردیم و اطلاعات مهم را در اختیار شما قرار دادیم. چنانچه مایل هستید حریم شخصی را در مکان‌های مختلف حفظ کرده و به دنبال یک شیشه مات، بدون قابلیت دیده شدن داخل ساختمان هستید، می‌توانید اقدام به خرید شیشه ساتینا کنید. شما میتوانید از طریق سایت پارتیشن ساز در ابتدا اقدام به انتخاب نوع پارتیشن موردنظرتان نمایید و سپس از طریق بخش قیمت پارتیشن شیشه ای با محاسبه گر آنلاین ، از قیمت حدودی میزان پارتیشن موردنیازتان مطلع شوید و سپس با خیال راحت اقدام به خرید نمایید.

این محصولات علاوه بر اینکه بدنه کاملاً مات دارند، از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند. به طوری که وارد شدن ضربه‌های سطحی یا تغییرات آب و هوایی، سبب آسیب به آنها نمی‌شود. همچنین شما می‌توانید آنها را در مدل‌های متنوع و مختلف بر اساس سلیقه خود سفارش دهید.

Call Now Button