پارتیشن شیشه‌ای چقدر عایق صوتی می‌باشد؟

در دنیای مدرن امروزی، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌عنوان یک راهکار زیبا و کارآمد برای تقسیم فضاهای مختلف، بیشتر شده است. یکی از مسائلی که معمولاً در انتخاب پارتیشن‌های شیشه‌ای مطرح می‌شود، عایق صوتی آنهاست. این موضوع اهمیت زیادی در برخورد با نیازهای مختلف فضاهای کاری، تجاری و حتی خانگی دارد. در این مقاله، به بررسی عملکرد پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان عایق صوتی می‌پردازیم و اثر آنها بر کیفیت صدا در محیط‌های مختلف را بررسی می‌کنیم، با پارتیشن ساز همراه باشید.

پارتیشن شیشه ای مناسب اداره

آیا پارتیشن شیشه‌ای عایق صوتی است؟

یک پارتیشن شیشه‌ای چقدر می‌تواند عایق صدا باشد؟ گرچه پارتیشن‌های شیشه‌ای فضای زیبایی را در قسمت‌های گوناگون اداره‌ها و مکان‌های تجاری به وجود می‌آورند اما در حالت عادی نمی‌توانند به عنوان یک عایق صوتی عمل کنند. در صورتی که یک عایق صوتی را با کیفیت بسیار بالا انتخاب کنید، می‌توانید این محصول را به عنوان یک عایق صوتی در فضایی‌های مورد نظر خود مورد استفاده قرار دهید.

راهکارهای مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان از این پارتیشن‌ها به عنوان یک عایق صوتی استفاده کرد. شیشه‌هایی که در پارتیشن شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند با تنوع بسیار زیاد تولید می‌شوند. هرچه ضخامت این شیشه‌ها بیشتر باشد بهتر می‌توانند به عنوان یک عایق صوتی مورد استفاده قرار گیرند.

راهکارهای افزایش عایق صوتی پارتیشن شیشه ای

با توجه به اینکه راهکارهای مختلفی برای افزایش عایق صوتی پارتیشن شیشه‌ای وجود دارند، شما می‌توانید برای کاهش انتقال صدا از آنها استفاده کنید. این راهکارها شامل موارد زیر می‌شوند:

استفاده از شیشه‌های ضخیم تر

همانطور که گفتیم استفاده از شیشه‌های ضخیم‌تر یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش عایق صوتی پارتیشن شیشه‌ای است. با توجه به جرم بالای شیشه‌های ضخیم می‌تواند ارتعاشات صوتی را کاهش داده و باعث مسدود شدن انتقال صوت شد.

بهره گیری از شیشه های دو جداره یا چند جداره

کمک گرفتن از شیشه‌های دو یا چند جداره از دیگر راهکارهای لازم برای افزایش عایق صوتی پارتیشن‌های شیشه‌ای است. فضای خالی بین شیشه‌های چند جداره باعث می‌شود که صوت نتواند از بین آنها عبور کند و با کاهش قابل توجه صدا روبرو خواهید شد. شما میتوانید از طریق همین سایت انواع پارتیشن شیشه ای دوجداره را مشاهده نمایید.

استفاده از لمینت‌های عایق صدا

به ورقه‌های نازکی که می‌توان روی شیشه‌های پارتیشن شیشه‌ای نصب کرد لمینت عایق صدا می‌گویند. این عایق‌ها ارتعاشات صوتی را جذب کرده و باعث کاهش عبور صدا می‌شوند.

استفاده از درزگیرها

یکی دیگه از راهکارها برای افزایش عایق صوتی پارتیشن شیشه‌ای استفاده از درزگیرها است. درزگیرها فضای خالی بین پارتیشن و دیوار را پر می‌کند و این باعث کاهش عبور صدا خواهد شد.

استفاده از پارتیشن آکوستیک

پارتیشن آکوستیک چیست؟ برای آشنایی با پارتیشن آکوستیک عایق صدا باید بگوییم که این پارتیشن‌ها نوع خاصی از پارتیشن شیشه‌ای هستند که به طور کلی برای عدم عبور صدا از فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این پارتیشن‌ها از تکنیک‌های گوناگون برای مسدود شدن صدا استفاده شده است. از مزایای پارتیشن آکوستیک شیشه‌ای می‌توان به استفاده از فضاهای شلوغ و جداسازی بخش‌های یک اداره با هزینه مناسب اشاره کرد.

استفاده از انواع شیشه برای پارتیشن

برای اینکه پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان عایق صوت مورد استفاده قرار گیرند می‌توان از انواع شیشه استفاده کرد. شیشه‌های ضخیم با ضخامت ۱۰ میلیمتر یا بیشتر تولید می‌شوند که یک عایق صوتی شناخته می‌شوند. از انواع دیگر شیشه‌هایی که می‌توان در تولید پارتیشن شیشه‌ای از آنها استفاده کرد می‌توان به شیشه‌های لمینت اشاره کرد.

این شیشه‌ها از دو یا چند لایه شیشه و یک لایه PVB (پلی وینیل بوتیرال) تولید می‌شوند که به عنوان یک عایق صوتی شناخته می‌شوند. شیشه‌های سکوریت هم یک عایق صوتی هستند که می‌توان از آنها در تولید پارتیشن شیشه‌ای استفاده کرد.

پارتیشن های اداری

تنوع پارتیشن در عایق صدا بودن

پارتیشن‌های شیشه انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها تاثیر زیادی در عدم انتقال صدا می‌گذارند. از انواع این پارتیشن‌ها می‌توان به پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره که عایق صوتی ضعیف‌تری هستند اشاره کرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره فضای خالی بین شیشه‌های خودشان دارند که به عنوان عایق صوتی عمل می‌کنند. از انواع دیگر پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توان به پارتیشن‌های فریم‌لس اشاره کرد.

با توجه به اینکه این پارتیشن‌ها قاب ندارند یک عایق صوتی ضعیف‌تر شناخته می‌شوند. با توجه به فضایی که قرار است در آن پارتیشن‌ها را نصب کرد می‌توان از انواع پارتیشن با توجه به میزان عایق صدا بودن آنها استفاده کرد.

نکات مهم برای خرید پارتیشن شیشه‌ای

در هنگام خرید پارتیشن شیشه‌ای باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در صورتی که بخواهید این سازه به عنوان عایق صوتی برای شما عمل کند باید به ضخامت شیشه و نوع آن توجه کنید. شما در کنار پارتیشن شیشه‌ای می‌توانید از متریال مختلف برای عایق صدا بودن استفاده کنید. ضخامت شیشه پارتیشن یا استفاده از پارتیشن‌های آکوستیک می‌تواند گزینه مناسبی برای عایق صدا بودن در فضاهای گوناگون باشند.

اگر بخواهید در یک اداره که رفت و آمد بسیار زیادی وجود دارد از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید، بهتر است این محصول را به عنوان یک عایق صوتی در نظر بگیرید. شما می‌توانید به راحتی با یک فروشنده معتبر مشورت بگیرید تا از بهترین نوع پارتیشن در فضای اداری استفاده کنید. اگر یک مجموعه معتبر را برای خرید خود انتخاب کنید، تاثیر زیادی در خرید یک محصول با کیفیت خواهید گذشت.

عدم انتقال صدا در فضاهایی مانند اداره باعث تمرکز بیشتر کارمندان در حین کار خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه با شماره‌های ما تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

سخن پایانی

با توجه به بررسی‌ها و آزمایشات انجام‌شده، مشخص شد که پارتیشن‌های شیشه‌ای قادرند به‌طور قابل‌توجهی در کاهش نفوذ صداها به فضاهای مجاور کمک کنند. با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و جنس‌های متنوع شیشه، می‌توان عملکرد عایق صوتی پارتیشن‌های شیشه‌ای را بهبود بخشید. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که این نوع پارتیشن‌ها می‌توانند به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای در بهبود کیفیت صوتی محیط‌های کاری، تجاری، و زندگی اجتماعی مؤثر باشند و یک گزینه مناسب برای فضاهایی با نیازهای خاص باشند.

Call Now Button