پارتیشن شیشه‌ای چه زیرسازی نیاز دارد؟

پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان یکی از ابزارهای مهم در طراحی داخلی فضاها، در ایجاد تقسیماتی زیبا و عملی برای اتاق‌ها و فضاهای مختلف به کار می‌روند. اما برای اینکه یک پارتیشن شیشه‌ای به بهترین شکل ممکن عمل کند و از لحاظ استحکام و ایمنی مطلوب باشد، نیاز به زیرسازی مناسب و قوی دارد. در این مقاله، به بررسی انواع زیرسازی‌هایی که برای پارتیشن‌های شیشه‌ای لازم است، خواهیم پرداخت. با پارتیشن ساز همراه باشید.

زیر سازی سقف جهت نصب پارتیشن شیشه‌ای چگونه است؟

برای زیرسازی پارتیشن‌های شیشه‌ای باید به سقفی که قرار است پارتیشن در آن مکان قرار گیرد توجه کرد. پارتیشن شیشه‌ای با جداسازی مکان‌های مختلف در ساختمان‌های تجاری و اداره‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. جنس سقف محل نصب پارتیشن اهمیت بسیار زیادی برای زیرسازی آن خواهد داشت و باید باعث استحکام بالای پارتیشن‌ها شود.

اتصالات و پروفیل‌های پارتیشن‌های شیشه‌ای باید با توجه به جنس سقف انتخاب شده و در مکان مناسب نصب شوند. برای مثال در سقف‌های کناف باید از ورق‌های گچی کناف به‌عنوان پوشش سقف استفاده شود. زمانی که امکان زیرسازی فلزی وجود داشته باشد باید از پروفیل‌های فولادی سبک استفاده کرد.

استفاده از پروفیل‌های فولادی باعث می‌شود که سازه، استحکام بیشتری پیدا کند. شخصی که به عنوان نصاب پارتیشن شیشه‌ای انتخاب می‌شود تاثیر زیادی در نصب و زیرسازی آن می‌گذرد؛ زیرا می‌تواند از جنس‌های مختلف برای زیرسازی استفاده کند.

پارتیشن های اداری

پارتیشن شیشه ای چه زیرسازی نیاز دارد؟

امروز پارتیشن‌های شیشه‌ای برای جدا کردن ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرسازهای پارتیشن‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته و به عنوان اولین مرحله نصب آنها شناخته می‌شوند. با توجه به اینکه بخواهیم پارتیشن‌ها به سقف و کف متصل شوند، باید از زیرسازهای مختلف و مناسب استفاده شود.

با توجه به ثابت یا متغیر بودن پارتیشن‌ها، زیرسازی آنها نیز تغییر پیدا می‌کند. فردی که تخصص مهارت کافی در این زمینه داشته باشد، می‌تواند از بهترین پروفیل‌ها برای زیرسازی پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کند.

آیا ارتفاع پارتیشن شیشه ای بر زیرسازی آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟

پارتیشن‌ها به دو نوع مختلف کوتاه و بلند تقسیم می‌شوند که ارتفاع آنها تاثیر زیادی بر زیرسازی خواهد داشت. گاهی اوقات در برخی از مکان‌ها باید جداسازی توسط پارتیشن‌های بلند انجام شود. در برخی از مکان‌ها نیز می‌توان از پارتیشن‌های کوتاه برای جداسازی شیک و امن استفاده کرد.

استفاده از پارتیشن‌های کوتاه و بلند وابسته به سلیقه مشتری و شرایط نصب است. در پارتیشن‌های کوتاه ارتفاع شیشه به سقف نمی‌رسد و نیازی به زیرسازی از سقف وجود نخواهد داشت. در پارتیشن‌های بلند باید زیرسازی در سقف نیز انجام شود.

تفاوت زیر‌سازی در کف و سقف پارتیشن‌ها

برای زیرسازی پارتیشن‌ها بیشتر باید اقدامات مربوط به زیرسازی سقف را انجام داد. کف زمین محل اتصال پارتیشن‌های شیشه‌ای است و زیرسازی خاصی برای آن صورت نخواهد گرفت. پروفیل‌هایی که باعث نصب پارتیشن در کف می‌شوند کار را برای زیرسازی آسان می‌کنند. با توجه به اینکه سقف چه جنسی داشته باشد باید از یک زیرسازی مناسب و مستحکم استفاده کرد.

با توجه به اینکه شیشه در ارتفاع زیاد می‌شکند زیرسازی در سقف بسیار دشوارتر از زیرسازی کف است. در صورتی که بخواهیم سقف پارتیشن‌های شیشه‌ای به صورت ثابت یا متحرک باشند نیز زیرسازی آنها به طور کامل تغییر پیدا می‌کند. تفاوت در زیرسازی در سقف و کف پارتیشن‌ها باعث شده زمان موردنیاز برای آن‌ها هم متفاوت شود.

استیکر مات کن پارتیشن

اقدامات لازم برای زیر‌سازی سقف پارتیشن شیشه‌ای

برای زیرسازی نصب پارتیشن باید مراحل مختلفی را طی کرد. اگر متریال سقف به صورتی باشد که اتصالات و پروفیل‌ها روی آن ثابت شوند پارتیشن شیشه‌ای به خوبی در محل مورد نظر خود مستقر خواهد شد. فردی که می‌خواهد زیرسازی پارتیشن شیشه‌ای را انجام دهد باید پروفیل‌های مختلف را بشناسد و دقت زیادی در انجام کار خود داشته باشد.

در برخی از پارتیشن‌های شیشه‌ای امکان زیرساز فولادی به راحتی وجود دارد اما گاهی اوقات باید از ورق‌های گالوانیزه برای این کار کمک گرفت. این ورق‌ها روی سقف نصب می‌شوند تا پیچ‌های پروفیل روی آن محکم شده و پارتیشن‌ها استحکام بیشتری پیدا کنند. زیرسازهای فلزی و فولادی تاثیر بیشتری در استحکام پارتیشن‌های شیشه‌ای دارند، اما گاهی اوقات استفاده از آنها امکان‌پذیر نیست و باید از جنس‌های دیگر استفاده کرد.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت استحکام و ایمنی پارتیشن‌های شیشه‌ای در فضاهای داخلی، مشخص است که انتخاب و استفاده از زیرسازی مناسب، از جمله اقدامات حیاتی در فرآیند نصب و استفاده از این پارتیشن‌ها است. بررسی دقیق نیازهای فنی و استفاده از مواد با کیفیت و استاندارد، می‌تواند به ایجاد پارتیشن‌های شیشه‌ایی که هم زیبا و هم ایمن باشند، کمک بسزایی نماید و رضایتمندی کاربران را افزایش دهد.

Call Now Button