چگونه شیشه سکوریت پارتیشن شیشه ای را تمیز کنیم؟

شیشه سکوریت در پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از اصلی‌ترین عناصر طراحی داخلی است که به دلیل شفافیت، زیبایی و ایجاد حس فضای باز، جایگاه ویژه‌ای در فضاهای معاصر به خود اختصاص داده است. با این حال، نگهداری و تمیزی این نوع پارتیشن‌ها نیازمند روش‌ها و تکنیک‌های خاصی است تا از خواص و زیبایی آنها بهره‌مند شویم. در این مقاله، به روش‌ها و مراحل صحیح تمیز کردن شیشه سکوریت در پارتیشن‌های شیشه‌ای پرداخته خواهد شد تا افراد بتوانند با استفاده از روش‌های مناسب، این نوع پارتیشن‌ها را به بهترین شکل ممکن تمیز کنند و از دوام و زیبایی آنها برخوردار شوند. با پارتیشن ساز در ادامه همراه باشید.

نحوه تمیز کردن شیشه سکوریت پارتیشن

چگونگی و نحوه تمیز کردن شیشه‌ی سکوریت پارتیشن با توجه به نوع کثیفی و شدت آن می‌تواند متفاوت باشد. اگر کثیفی شیشه سکوریت پارتیشن در حد غبار یا خاک باشد، تنها می‌توان با یک دستمال، کثیفی مدنظر را رفع کرد. اما اگر لکه یا کثیفی روی شیشه ایجاد شود که از جنس روغن و رنگ باشد، باید روش‌های مخصوصی را به کار برد تا لکه یا مواد چسبیده به آن مانند سیمان یا حتی رسوب آب را بدون آسیب زدن به شیشه سکوریت را از بین برد.

قبل از آنکه بخواهیم بگوییم از چه روش‌هایی می‌توان برای تمیزی شیشه سکوریت پارتیشن شیشه‌ای استفاده کرد باید به نوع لکه و ماده‌ای که باعث کثیفی آن شده است توجه کرد. با دانستن آنکه شیشه ما با چه ماده‌ای کثیف شده است، می‌توان بهترین و مناسب‌ترین روش را جهت از بین بردن کثیفی در نظر گرفت.

به عنوان مثال همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، اگر شیشه به واسطه گرد و غبار کثیف شده، می‌توان شیشه مدنظر را تنها با آب و یا دستمال نم‌دار تمیز کرد. در مقابل اگر شیشه سکوریت پارتیشن شیشه‌ای، دارای لکی از سیمان یا روغن باشد باید بهترین روش را جهت تمیز کردن و از بردن سیمان در نظر گرفت. توجه داشته باشید برای از بین بردن لکه‌های بسیار سخت و البته چرب یا از بین بردن مصالح موجود روی سطوح شیشه در ساختمان سازی، نمی‌توان فقط از روش‌های خانگی استفاده کرد؛ بلکه باید از پاک کننده‌های قوی مربوط به شیشه سکوریت استفاده کرد.

روش هایی برای تمیز کردن شیشه سکوریت

همان‌طور که می‌دانید شیشه سکوریت، شیشه‌ای بسیار قوی و ایمن بوده و به همین خاطر در بسیار از ساختمان‌ها و دیگر جاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شیشه‌های سکوریت را در زمان مقرر و در بازه‌ی زمانی معین تمیز کنید، دیگر خبری از لکه‌های بسیار سخت نیست. اما اگر شما به صورت مرتب اقدام به تمیزی شیشه سکوریت پارتیشن شیشه‌ای خود نکرده‌اید و لکه‌های مختلفی روی آن می‌بینید، نگران نباشید؛ چرا که در ادامه ما به بررسی روش‌هایی برای تمیز کردن شیشه سکوریت پارتیشن شیشه ای خواهیم پرداخت.

روش اول: مناسب برای شیشه های گردوغبار زده

برای پاک کردن گرد و غبار موجود روی شیشه سکوریت تنها کافی است از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید. این دستمال نسبت به دیگر دستمال‌ها نرم‌تر بوده که این موضوع باعث می‌شود تا خشی روی شیشه سکوریت ایجاد نشود. همچنین از دیگر علت‌های استفاده از این دستمال‌ها این است که بدون پرز هستند.

برای پاک کردن غبارهای موجود روی شیشه سکوریت پارتیشن شیشه‌ای کافی است تا دستمال خود را از طریق مقداری آب خیس کرده و به صورت مرطوب شده روی شیشه بکشید تا گرد و غبار موجود روی شیشه به صورت کامل برود.

پاک کردن شیشه سکوریت پارتیشن دارای لکه رسوبی

یکی دیگر از آلودگی‌های بسیار شایع برای شیشه سکوریت رسوب است. این دسته از شیشه‌های پارتیشن‌ به دلیل قرار گیری به صورت مداوم در کنار آب، به خصوص در مکانی همچون حمام، لکه‌های مختلفی روی آن‌ها می‎‌نشیند. یکی از این لکه‌ها مربوط به رسوب آب است. برای از بین بردن لکه مربوطه کافی است از محلول سرکه و آب استفاده کنید. سرکه، ماده‌ای اسیدی است که در زمانی بسیار کم، تمامی لکه‌های موجود روی شیشه را پاک کرده و شیشه را مانند روز اول در می‌آورد. علاوه‌بر از بین بردن لکه‌ها، شیشه را از تمامی باکتری‌ها پاک کرده و ضد عفونی می‌کند.

برای از بین بردن رسوب آب موجود روی سطح شیشه سکوریت پارتیشن، تنها کافی است تا مقداری از محلول آب و سرکه را روی شیشه اسپری کرده و با یک دستمال نخی بدون پرز سطح مورد نظر را به صورت کامل خشک کنید. اگر شیشه در محیطی وجود دارد که تهویه مطلوبی وجود ندارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقدار کمی از سرکه را با آب ترکیب کنید تا بوی ایجاد شده سایر افراد را اذیت نکند.

پارتیشن شیشه ای فریم لس

پاک کردن لکه های روغن از شیشه سکوریت

اگر روی شیشه سکوریت پارتیشن شیشه‌ای شما لکه‌های ریز و درشت مربوط به روغن باقی مانده و چهره‌ای نامناسب برای شیشه‌ی شما ایجاد کرده است، می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. ترکیب مقداری جوش شیرین، آب لیمو و آب، محلولی ایجاد می‌کند که می‌تواند تمامی لکه‌های مربوط به روغن را به آسانی و در زمانی کم از بین ببرد. نکته قابل توجه در خصوص این روش این است که پس از اسپری کردن این محلول روی لکه، از یک دستمال استفاده کرده و تمامی سطوح شیشه را پاک کنید.

پاک کردن رنگ از روی شیشه سکوریت

فرض کنید محیط خانه یا اداره خود را رنگ کرده‌اید و از قضا چند لکه رنگ روی سطح شیشه پارتیشن ریخته است. در این زمان شما نگران و کلافه می‌شوید از اینکه چگونه می‌توانید این لکه رنگ را از بین ببرید، بدون آنکه صدمه‌ای به شیشه پارتیشن وارد شود. برای از بین بردن این لکه‌ها شما می‌توانید از مقداری مایع ظرفشویی و آب ولرم استفاده کنید. این مایع را روی شیشه اسپری کرده و بگذارید کمی بگذرد تا لکه مورد نظر شما نرم شود. پس از نرم شدن لکه رنگ با استفاده از یک کاردک و به صورت آرام این لکه‌ها را از بین ببرید. پس از بین بردن لکه‌ها بر روی آن یک دستمال بکشید تا سطح مورد نظرتان پاک شود.

از بین بردن برچسب های موجود روی شیشه سکوریت پارتیشن

برچسب‌های موجود روی شیشه سکوریت پارتیشن می‌تواند یکی از مهم‌ترین مشکلاتی باشد که در محیط کاری هر فرد وجود دارد. اما حال چگونه می‌توان این مشکل را از بین برد؟ برای از بین بردن و جداسازی چسب مربوط به برچسب‌های پارتیشن می‌توانید از الکل استفاده کنید. برای این منظور مقداری الکل روی شیشه زده و سپس با دستمال روی آن بکشید. اگر پاک نشد می‌توانید فشار بیشتری بر روی دستمال آورده تا چسب مربوط به برچسب از بین برود.

از بین بردن لکه های مربوط به سیمان

برای از بین بردن لکه‌های مربوط به سیمان که بعد از بازسازی در فضای داخلی ساختمان روی پارتیشن‌های شیشه‌ای باقی مانده است، می‌توانید از سرکه داغ استفاده کنید. برای از بین بردن لکه مربوط به سیمان لازم است تا شما از دستکش استفاده کنید. در ابتدا سرکه سفید را داغ کرده و روی لکه اسپری کنید. پس از اسپری کردن و گذشت 10 دقیقه با استفاده از کاردک و به صورت آرام می‌توانید لکه سیمان را از شیشه جدا کنید. نکته قابل توجه این است که نگران شکسته شدن شیشه سکوریت نباشید. تمامی شیشه سکوریت‌ها در برابر دمای بالا بسیار مقاوم هستند.

پارتیشن اداری شیشه ای تک جداره

از بین بردن انواع لکه ها از طریق شیشه پاک کن

اگر می‌خواهید از طریق مواد شوینده انواع لکه‌ها را از بین ببرید و شیشه سکوریت پارتیشن شیشه‌ای خود را براق و درخشان کنید، می‌توانید از انواع شیشه پاک کن‌ها استفاده کنید. این دسته از ماده‌ها می‌توانند لکه‌های کثیفی را به سادگی و در کمترین زمان ممکن از بین ببرند.

سخن پایانی

در نتیجه، تمیز کردن پارتیشن‌های شیشه‌ای با استفاده از شیشه سکوریت به ویژه در فضاهایی که پرترافیک هستند، امری حیاتی است. با رعایت مراحل صحیح تمیز کردن و استفاده از مواد مناسب، می‌توانیم از زیبایی، درخشندگی و شفافیت این نوع پارتیشن‌ها برای طولانی مدت بهره‌مند شویم. همچنین، توجه به نکات ایمنی و استفاده از ابزارها و محصولات معتبر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا در همه جوانب، به بهترین شکل ممکن از پارتیشن‌های شیشه‌ای و شیشه سکوریت استفاده کنیم.

Call Now Button