کاربرد استفاده از شیشه لمینت در طراحی داخلی

شیشه لمینت به عنوان یک ماده ساختمانی با ویژگی‌های منحصر به فرد، در طراحی داخلی فضاها نقش بسیار مهمی دارد. این نوع شیشه که از دو یا چند لایه شیشه‌ای با استفاده از یک لایه مواد لمینتی بین آنها تشکیل می‌شود، به دلیل استحکام بالا، ایمنی، و امکان ایجاد طرح‌ها و الگوهای مختلف، در تزیین و زیباسازی فضاها به شکل‌های بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مطالعه بشتر در زمینه کاربرد های شیشه لمینت در طراحی داخلی در ادامه با پارتیشن ساز همراه باشید.

کاربرد‌های شیشه لمینت در طراحی داخلی ساختمان‌‌

استفاده از شیشه لمینت در طراحی داخلی ساختمان طی سال‌های اخیر بسیار رایج شده است. این شیشه‌ها چند لایه و بسیار مقاوم هستند و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. بکار گیری آن‌ها در طراحی داخلی زیبایی بصری خاصی را ایجاد می‌کنند. ساخت پله، پارتیشن، درب، استفاده در سرویس بهداشتی و حمام، کف پوش و…. کاربرد‌های گسترده شیشه لمینت در طراحی داخلی محسوب می‌شوند.

موارد استفاده از شیشه در طراحی داخی

کاربرد شیشه لمینت در طراحی پله

احتمالاً شما در مراکزی مانند رستوران‌ها، مطب‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز تجاری و محیط‌های اداری پله‌های شیشه‌ای را مشاهده کردید که زیبایی خاصی در نمای داخلی این ساختمان‌ها ایجاد می‌کنند. شیشه‌های رنگی مطابق دکوراسیون و رنگ دیوارها و سایر اشیاء طراحی می‌شوند. راه رفتن روی پله‌های شیشه‌ای حس خوبی به انسان دست می‌دهد. در طراحی داخلی واحد‌های مسکونی نیز این شیشه‌ها در ساخت راه پله‌ها به کار می‌روند. در اطراف پله‌ها نرده‌هایی نصب می‌شوند تا امنیت افراد را تأمین کنند.

استفاده از شیشه لمینت در پارتیشن‌ها

پارتیشن‌های لمینتی غالباً در مراکز اداری و تجاری نصب می‌شوند و محیط را به چند واحد تقسیم می‌کنند. پارتیشن شیشه ای در برابر ضربات مقاومت بالایی دارند. همچنین فضا را دلباز‌تر جلوه می‌دهند. در صورت کوچک بودن محیط می‌توانید از شیشه‌های دارای رنگ روشن استفاده کنید تا بزرگ‌تر دیده شود. شیشه لمینتی به عنوان عایق صدا نیز کاربرد دارد و با بکار گیری آن در پارتیشن از انتشار صدای اتاق‌ها به محیط بیرون جلوگیری می‌کند.

کاربرد شیشه لمینت در طراحی داخلی

کاربرد آن در درب‌ها

امروزه شیشه لمینت در ساخت درب ساختمان‌ها نیز به کار می‌رود. این شیشه‌ها در درب اتاق‌ها و پنجره‌ها متناسب با رنگ و طرح دکوراسیون استفاده می‌شوند. درب شیشه ای جذابیت خاصی در فضای مراکز مختلف و واحد‌های مسکونی ایجاد می‌کند

کاربرد شیشه لمینت در سرویس بهداشتی و حمام

شیشه لمینت کاربرد زیادی در سرویس بهداشتی و حمام دارد. این شیشه‌ها به علت مقاوم بودن در برابر تنش‌های حرارتی و عایق صدا بودن در سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شوند. شیشه لمینت ضد آب است به این علت در مقابل رطوبت، پوسیدگی و سایش مقاوم می‌باشد و بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی و حمام محسوب می‌شود.

شیشه لمینت در کف پوش

کف پوش‌هایی از جنس لمینت در مقابل رطوبت و عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند و در رستوران‌ها، آشپز خانه‌های منازل و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. این شیشه‌ها لکه و گرد و خاک جذب نمی‌کنند و تمیز کردن آن‌ها آسان است. انواع  شیشه‌های رنگی زیبایی کف پوش‌ها را چند برابر افزایش می‌دهند.

اهمیت استفاده از شیشه در طراحی داخلی

آشنایی با شیشه لمینت

شیشه لمینت یکی از مقاوم‌ترین و ایمن‌ترین شیشه‌ها است که تفاوت زیادی با یک شیشه‌ی معمولی دارد. این شیشه چند لایه‌ای است که لایه‌ها توسط طلق PVB به یکدیگر اتصال یافته‌اند. مقاومت شیشه به ضخامت لایه‌ها بستگی دارد. ضخیم بودن لایه‌ها سبب افزایش مقاومت شیشه می‌شود. شیشه لمینت ایمن‌تر است چون هنگام شکستن تکه‌های آن به اطراف پرت نمی‌شوند و یا زمین نمی ریزند.

شیشه‌های شکسته‌‌ی لمینتی به طلق پی وی بی می‌چسبند و از بروز خطرات زیاد پیشگیری می‌کنند. لبه‌‌های شیشه‌های لمینت خرد شده مانند شیشه معمولی تیز نمی‌باشد بلکه به حالت صاف است که در اثر تماس با دست آسیبی به آن وارد نمی‌سازد. شیشه لمینتی از نظر رنگ، ضخامت و سایز در تنوع بالایی در دسترس است و باید مطابق با نوع مصرف و نیاز انتخاب شود.

مزایای استفاده از شیشه لمینت

شیشه لمینت از مزیت‌هایزیادی برخوردار است به این علت محبوبیت بالایی دارد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای آن اشاره می‌کنیم.

مقاوم بودن در برابر نور خورشید

شیشه‌های معمولی نور زیادی را از خود عبور می‌دهند به این دلیل باعث تغییر رنگ و کهنه شدن فرش، مبلمان و سایر لوازم خانگی می‌شوند. این مشکل در شیشه لمینت حل شده چون این شیشه در برابر نور خورشید و اشعه‌ی مضر آن بسیار مقاوم است و از تغییر کیفیت لوازم منزل و محیط‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

کاربرد استفاده از شیشه لمینت در طراحی داخلی

عایق صوتی بودن

شیشه لمینت عایق صوتی خوبی است و در فضاهایی که این ویژگی اهمیت بالایی دارد استفاده می‌شود. برای مثال در مراکز آموزشی، سینماها و سالن‌های نمایشی این شیشه از پخش صدا در سایر واحد‌ها جلوگیری می‌کند.

مقاومت در مقابل عوامل عوامل طبیعی

شیشه لمینت در برابر آتش سوزی، وزش باد، باران‌های تند و زلزله مقاومت بالایی دارد و در محیط‌هایی که در معرض چنین عواملی قرار دارند استفاده می‌شود.

کاربرد استفاده از شیشه در طراحی داخلی

انواع شیشه لمینت

شیشه لمینت در انواع فوتو لمینت، رنگی و طرح دار تولید می‌شود. همچنین این شیشه‌ها را می‌توان بر اساس شفافیت در انواع فلوت، سوپر کلیر و مات تقسیم بندی کرد.

  • شیشه فوتو لمینت: لمینت کردن طرح خاصی در درون شیشه را فوتو لمینت می‌گویند. در این راستا از پارچه، طلق یا چاپ عکس بهره می‌برند. در این شیشه‌ها طرح را به صورت دیجیتالی در سطح طلق چاپ می‌کنند که پس از چاپ قابل تغییر نمی‌باشد‌.
  • شیشه رنگی: شیشه‌های رنگی در زیبا سازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان استفاده می‌شوند. رنگ ایجاد شده گاهی هم رنگ با شیشه است و یا به صورت متنوع می‌باشد. این شیشه به عنوان ضد سرقت و ضد گلوله کاربرد دارد.
  • شیشه لمینت طرح دار: در این نوع شیشه طرح و رنگ‌های خاصی پیاده می‌شوند که بسیار جذاب و زیبا می‌باشند. شیشه طرح دار در طراحی داخلی ساختمان کاربرد بالایی دارد.

سخن پایانی

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد شیشه لمینت و کاربردهای گسترده‌ای که در طراحی داخلی دارد، می‌توان این نوع شیشه را به عنوان یک ابزار اساسی و کارآمد در ایجاد زیبایی و استفاده بهینه از فضاها در نظر گرفت. انتخاب و استفاده درست از شیشه لمینت با توجه به نیازهای هر پروژه، می‌تواند به بهبود و ارتقاء ظاهر و کارایی فضاهای داخلی کمک شایانی نماید و تجربه‌ی بصری و عملکردی مطلوبی را برای ساکنین و بازدیدکنندگان فراهم کند.

Call Now Button