بازسازی خانه و 10 نکته مهم که قبل از شروع باید بدانید

در بازسازی خانه مهم‌ترین هدف ساختن خانه‌ای شیک‌تر و راحت‌تر است. برای این موضوع داشتن ایده و برنامه‌ریزی اهمیت دارد. بازسازی خانه پروژه‌ای است که می‌توانید برای اجرای آن از مهندسان ماهر کمک بگیرید. همچنین در بازسازی خانه می‌توانید از تجربه شرکت‌های معماری استفاده کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت “بازسازی خانه و 10 نکته مهم که قبل از شروع باید بدانید” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی 0 تا 100 خانه

به مجموعه فعالیت‌هایی که سبب تغییر در نمای داخلی، نمای بیرونی و تاسیسات خانه می‌شود بازسازی خانه گفته می‌شوند. گاهی نیز بازسازی ساختمان به منظور تغییر کاربری انجام می‌شود. برای بازسازی خانه مشورت کردن با مهندس ناظر اهمیت زیادی دارد، همچنین باید قبل از بازسازی مجوزهای لازم را دریافت کنید.

بازسازی شامل داخل و خارج ساختمان می‌شود. منظور از داخل ساختمان اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی است. خارج از خانه نیز حیاط، نمای بیرونی، بالکن، حوض، استخر، پشت بام و … را شامل می‌شود.برای بازسازی ساختمان سبک‌های مختلفی وجود دارد. می توانید از مزیت های پارتیشن شیشه ای بهره مند شوید تا خانه ای پر نور و جذاب داشته باشید. البته برای نصب و اجرای پارتیشن اداری بهتر است از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

بازسازی خانه و بخش های مختلف آن

بازسازی خانه یکی از بهترین روش ها برای تغییر خانه های قدیمی است. هر خانه ای پس از گذشت چندین سال استفاده، از لحاظ زیبایی ظاهری و همچنان امکانات محدود می شود. بنابراین چه خوب است که هر چند سال یکبار از طریق روش های نوین، منزل خود را به زیباترین شکل بازسازی کنیم. توجه داشته باشید که بازسازی خانه باید در مسیر درست یعنی افزایش عمر آن صورت بگیرد. در غیر این صورت انجام هیچگونه اقدامی توصیه نمی شود. اجرای پارتیشن شیشه ای تک جداره در منزل برای تفکیک سازی محیط و ایجاد یک فضای مدرن یکی از بهترین اقدامات لازم برای بازسازی خانه محسوب می شود. همچنین می توانید با نصب پارتیشن شیشه ای دوجداره، دیوارهایی عایق اما منعکس کننده نور در خانه داشته باشید. در اینجا قصد داریم بخش های مهم خانه برای بازسازی را نام ببریم.

بازسازی خانه و بخش های مختلف آن

  • یکی از بخش‌های خانه که نیاز به بازسازی دارد آشپزخانه است. روی کابینت‌های آشپزخانه و همچنین کابینتی که زیر سینک است احتیاج به بازسازی دارند.
  • یکی دیگر از قسمت‌های مهم، لوله کشی آب، فاضلاب و گاز است که باید بررسی شوند تا در صورت نیاز آن‌ها را عوض کنید.
  • سرویس‌های بهداشتی از دیگر بخش‌های مهم هر خانه است . در صورتی که قیرگونی یا ایزوگام فرسوده باشند نیاز به بازسازی دارند. همچنین اگر عمر مفید لوله کشی آب و فاضلاب نیز به پایان رسیده باشد باید تعویض شوند.
  • کاشی کف و دیوار سرویس بهداشتی نیز به خاطر استفاده از مواد شوینده لعاب خود را از دست می‌دهند و ظاهری نامطلوب پیدا می‌کنند.
  • تاسیسات از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که باید در بازسازی مورد توجه قرار بگیرند و گاهی مالکان ساختمان به دلیل این که بازسازی تاسیسات هزینه بر است و زحمت زیادی دارد به تعمیر یا تعویض آن‌ها اهمیت نمی‌دهند و این کار یکی از اشتباهات در بازسازی خانه می‌باشد.

حتما بخوانید: بالکن شیشه ای ریلی (تاشو) + بررسی مزایا، معایب و قیمت آن

مزایای بازسازی خانه

زیاد شدن ارزش مالی ساختمان

بازسازی خانه در فروش و یا اجاره آن اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر ارزش ملک با بازسازی افزایش پیدا می‌کند.

بهبود عملکرد خانه

تعویض یا تعمیر لوله کشی فاضلاب و آب و همچنین تعمیر سیستم الکتریکی و روشنایی خانه باعث کاهش عوامل آزار دهنده و بهبود عملکرد ساختمان می‌شود همچنین مقاومت و ایمنی ساختمان یکی دیگر از فواید بازسازی بخش‌های فرسوده می‌باشد.

جلوه بصری زیباتر

زیبا شدن نمای داخلی و خارجی ساختمان یکی از فواید مهم بازسازی خانه است.

آرامش و کیفیت بیشتر

زمانی که تغییراتی مطابق سلیقه و معیارهای ذهنی شما در خانه ایجاد گردد، حس آرامش و رضایت پدیدار می شود.

نکات مهم قبل از شروع بازسازی خانه

 شروع بازسازی خانه

قبل از شروع بازسازی خانه لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا با آگاهی بیشتر به بازسازی خانه اقدام کنید. اگر در بازسازی خانه نکات مهم را در نظر بگیرید، در وقت و هزینه شما نیز صرفه جویی می‌شود. شما می توانید با اجرای پارتیشن شیشه ای وینتیج فضای داخلی خانه را به اتاق های دلخواه و زیبا تفکیک کنید. تنها نکته مهم در اجرای پارتیشن این است که از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

  1. برای بازسازی خانه باید شناخت درستی نسبت به هزینه مصالح و نیروی کار داشته باشید. می‌توانید با پیمانکار مشورت کنید تا مطمئن شوید که بودجه شما با هزینه پروژه منطبق است.
  2. قبل از بازسازی باید کارهایی که لازم است را انجام دهید و زمان مورد نیاز برای آن‌ها را مشخص کنید. برنامه ریزی داشته باشید و لیستی از اقدامات مهم تهیه کنید و کارها را اولویت بندی نمایید.
  3. اقداماتی که نیاز به هزینه زیادی دارند را مشخص کنید. مشخص کردن اقدامات پرهزینه در مسیر بازسازی به شما در تخصیص بهتر بودجه کمک می‌کند. همچنین مواردی که پر هزینه و کم اهمیت هستند را نیز مشخص کرده و اقدامات مهم را جایگزین آن‌ها کنید.
  4. در نظر گرفتن چشم انداز قبل از شروع بازسازی اهمیت زیادی دارد .مواردی که باید انتخاب کنید مانند کاشی‌های دیوارها را قبل از بازسازی انتخاب کنید که بازدید از نمایشگاه‌ها و اینستاگرام می‌توانند به شما در این موضوع کمک کنند.
  5. قبل از شروع بازسازی بودجه‌ای را برای شرایط غیر منتظره در نظر بگیرید. گاهی شرایطی ایجاد می گردد که شما باید تغییری در بازسازی به وجود آورید و هزینه بیشتری را اختصاص دهید.
  6. قبل از شروع بازسازی انتخاب تیم بازسازی اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب پیمانکار، مجوزها، ثبت شرکت، سابقه و نمونه کارها را بررسی کنید. همچنین پیمانکار باید قوانین مربوطه را رعایت کند و کار را در موعد معین تحویل دهد.
  7. واقع بین بودن یکی از نکات مهم در بازسازی خانه است. برخی از کارها مانند رنگ کردن اتاق کوچک را خود شما می‌توانید انجام دهید؛ اما شاید قادر نباشید همه دیوارها را رنگ کنید.
  8. مشکلاتی مانند گرد و خاک، خستگی در روند بازسازی خانه به وجود می‌آید که هر چند با یک تیم حرفه‌ای کار کنید نمی‌تواند مانع از این مشکلات شود. بنابراین باید خود را برای این مشکلات آماده کنید‌.
  9. شاید بازسازی خانه در همه بخش‌ها، با برنامه ریزی شما مطابقت نداشته باشد. بنابراین انعطاف پذیری و سختگیری نکردن یکی از نکات مهم است که قبل از بازسازی خانه باید مد نظر قرار بگیرد.
  10. زمانی که بودجه بازسازی را تعیین می‌کنید باید این بودجه متناسب با طراحی و چیدمان منزل شما باشد. بنابراین قبل از بازسازی باید در مورد سبک‌های جدید طراحی و دکوراسیون داخلی آگاهی‌های لازم را داشته باشید.

اصول بازسازی خانه

بازسازی خانه

بازسازی ساختمان باید بر اساس قوانین خاصی صورت بگیرد تا جریمه و تخریب را به دنبال نداشته باشد. برای بازسازی برخی از قسمت‌ها باید مجوزهای لازم را از شهرداری دریافت کنید. تغییر و جا به جایی راه پله‌ها نیاز به مجوز شهرداری دارد. برای تغییر در فضای پارکینگ نیز نیاز به مجوز شهرداری است. ساخت و نصب پارتیشن ام دی اف در خانه یکی از بهترین گزینه ها برای بازسازی صحیح خانه است که می توانید به راحتی پیاده سازی کنید..

اصول بازسازی خانه شامل روش‌های سبکی و حفاظتی است. در روش سبکی بخش‌های جدید جایگزین بخش‌های قدیمی می‌شوند اما تغییرات کمی نسبت به نقشه اولیه ایجاد می‌شود. این روش بیشتر در مورد ساختمان‌های تاریخی انجام می‌شود.
در روش حفاظتی، کلیه بخش‌های ساختمان مرمت می‌شوند. در این روش ابتدا به مصالح و نقشه ساختمان توجه می‌شود و در مرحله بعد روند بازسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
ساخت و نصب پارتیشن دوش یکی از خدماتی است که در بازسازی خانه ها مورد استقبال قرار می گیرد. پارتیشن دوش مانع رسیدن آب به بخش‌های دیگر حمام می‌شود.

حتما بخوانید:ایده های جذاب طراحی داخلی آپارتمان با پارتیشن شیشه ای

بازسازی خانه چقدر زمان می برد؟

بازسازی خانه چقدر زمان می برد؟

بازسازی یک خانه در حدود ۴ تا ۸ ماه طول می‌کشد؛ البته این زمان قطعی نیست و بستگی به ابعاد و اندازه پروژه دارد. بازسازی یک خانه شامل مراحل زیر است که هر کدام به محدوده زمانی خاصی نیاز دارند.

  • تحقیق: این مرحله معمولا ۲ هفته تا ۲ ماه طول می‌کشد و در برخی موارد نیز زمان بیشتری نیاز دارد.
  • برنامه ریزی: زمان لازم برای تهیه برنامه درست و اصولی بین ۲ تا ۶ ماه می‌باشد که گاهی نیز بیشتر طول می‌کشد.
    زمان لازم برای دریافت مجوزها و انجام سایر اقدامات لازم: این مرحله معمولا ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد.
  • ساخت و ساز: زمان این مرحله تحت تاثیر عوامل مختلفی است.
  • تکمیل پروژه: این مرحله حداقل ۳ ماه طول می‌کشد.

برای استعلام زمان بازسازی خانه می توانید از کارشناسان مجموعه مشورت بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. می توانید برای زیباسازی و تفکیک سازی راحت تر از درب شیشه ای استفاده کنید.

نتیجه گیری

برنامه ریزی برای بازسازی خانه باید انعطاف پذیر باشد. بهتر است از متخصصان امر در این زمینه کمک بگیرید. شرکت پارتیشن ساز که در ساخت، اجرا و نصب انواع پارتیشن‌های اداری، تجاری و مسکونی فعالیت می‌کند با بهره گیری از متخصصان و کارشناسان می‌تواند خدمات مشاوره‌ای لازم را در زمینه بازسازی خانه به شما ارائه دهند. برای دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با شماره تلفن موجود در سایت تماس بگیرید.

Call Now Button