نکات مهم در زمان نصب و حمل انواع شیشه های پارتیشن

نصب شیشه پارتیشن و حمل انواع آن به رعایت نکات قابل توجه مستلزم است. عدم توجه به این نکات ممکن است مراحل نصب و اجرای پارتیشن اداری را مختل نماید. در این مطلب با ارائه نکات مهم نصب و حمل انواع شیشه های پارتیشن قصد داریم اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی انواع شیشه مناسب پارتیشن

با توجه به اهمیت وجود شیشه در نمای ساختمان اداری و همچنین نقش مهم شیشه در پارتیشن ها امروزه انواع شیشه های مختلف عرضه شده اند. هر کدام از شیشه ها دارای رنگ بندی متنوع هستند و به صورت مات و شفاف فروش می روند. پیش از انتخاب نوع شیشه باید به نوع کاربری آن و همچنین فضای مورد نیاز خودتان توجه کنید. در واقع افراد با توجه به محیط باید بهترین و مناسب ترین نوع شیشه را انتخاب کنند. شیشه وسیله ای شکننده است، به همین دلیل نصب و حمل انواع شیشه های پارتیشن باید با دقت بسیاری انجام شود.

معرفی انواع شیشه پارتیشن

دستورالعمل ‌های مهم برای جا به جایی انواع شیشه

شیشه متریالی ظریف و آسیب پذیر است، به همین دلیل جابجایی آن باید با مراقبت زیاد انجام گیرد. تجهیزات و ماشین آلات مخصوص مورد نیاز جابجایی انواع شیشه های پارتیشن اداری است. در غیر این صورت امکان ترک خوردگی، شکستگی و هرگونه آسیب های دیگر روی شیشه وجود خواهد داشت. شیشه شکسته شده یا لب پر شده دیگر قابل استفاده در پروژه نخواهد بود. بنابراین هزینه اجرای پروژه پارتیشن اداری را بیشتر می شود. با توجه به حساس بودن جنس شیشه، جابجایی آن را به افراد ماهر و متخصص بسپارید. افرادی که با استفاده از انواع شاسی، شیشه های پارتیشن را در انبار نگهداری می کنند.

⇐ بیشتر بخوانید: قیمت و نصب پارتیشن شیشه ای رنگی در کمترین زمان

نکات مهم در هنگام نصب انواع شیشه پارتیشن

ابتدا پروژه پارتیشن اداری را مورد بررسی قرار دهید. اینکه قصد اجرای پارتیشن شیشه ای تک جداره یا دوجداره را دارید نیز در نصب پارتیشن حائز اهمیت است. در واقع انتخاب ضخامت شیشه بر اساس پروژه مد نظر شما تعیین می گردد. بین قاب و شیشه پارتیشن اداری حدود 2 الی 3 میلی متر فاصله در نظر می گیرند. انجام زیرسازی صحیح و استاندارد لازمه نصب پارتیشن دوجداره و تک جداره است. همچنین در صورت نیاز پیش از نصب، حتماً قاب پارتیشن را رنگ زده و خشک کنید.

برای برش شیشه سکوریت یا شیشه لمینت از تجهیزات مخصوص استفاده کرده و ابعاد را به درستی اندازه گیری کنید. عدم اندازه گیری صحیح موجب از بین رفتن شیشه های برش داده شده می شود؛ چرا که بعد از برش، امکان تغییر ابعاد وجود ندارد. برش شیشه های پارتیشن شیشه ای منحنی یا هر نوع پارتیشن دیگر را در محیط مورد نظر انجام ندهید. بهتر است ابتدا اندازه گیری ها در محل پروژه انجام شود و برش شیشه ها در کارخانه صورت بگیرد. پس از برش دهی، شیشه ها با ماشین های مخصوص به محل پروژه ارسال شوند. شیشه سکوریت را با الماس بر بریده و به ابعاد دلخواه درآورید . همچنین برای سوراخ کردن شیشه از مته استفاده کنید.

در نصب و حمل انواع شیشه های پارتیشن توجه به کیفیت اتصالات و همچنین نحوه جابجایی اهمیت بسیاری دارد. از دوام و ماندگاری اتصالات اطمینان یابید و بعداً از آنها استفاده کنید. نصب کننده پارتیشن شیشه ای وینتیج باید پس از نصب باید هر یک از اتصالات را مجدد بررسی نماید تا از ایمن بودن و مستحکم بودن آن کاملا ً اطمینان پیدا کند. چنانچه هر یک از اتصالات استفاده شده دوام و مقاومت خوبی نداشته باشد، موجب سقوط پارتیشن و شکستگی شیشه ها می شود.

نکات مهم در هنگام نصب انواع شیشه پارتیشن

روش نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای توسط پارتیشن ساز

به هنگام نصب و حمل انواع شیشه های پارتیشن از عدم ایجاد خراش روی شیشه ها مطمئن شوید. شیشه پارتیشن اداری در صورت ضرب دیدگی جلوه اولیه خود را از دست خواهد داد. شاید تصور کنید که شیشه سکوریت هرگز دچار آسیب نمی شود اما با وارد شدن فشار بالا ممکن است شیشه سکوریت نیز بشکند و آسیب ببیند.

اجرا و نصب پارتیشن شیشه ای منحنی باید بدون فشار با دقت بالا انجام شود. در غیر این صورت پروژه نهایی با وجود شکستگی شیشه ها زیبایی و جلوه مورد نظر را نخواهد داشت. یراق آلات مورد نیاز پروژه پارتیشن اداری باید از حرفه ای ترین نوع تهیه گردند. به طوری که نصب کننده به راحتی بتواند با دقت بالا پارتیشن را در محل نصب نماید. تراز بودن شیشه ها یکی از مهمترین نکات در نصب پارتیشن اداری است.

عدم تراز بودن زوایای شیشه سکوریت فرایند نصب را با مشکل مواجه می کند. نصب کننده به هنگام نصب باید لباس مخصوص بر تن کند و کلیه نکات ایمنی را مورد بررسی قرار دهد. عدم توجه به نکات ایمنی ممکن است افراد را با خطرهای متعدد روبرو کند. پارتیشن ساز مجموعه ای ماهر و با سابقه در زمینه نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای است. اگر تمایل به تفکیک سازی محیط دارید و به دنبال مجموعه ای مطمئن هستید، حتماً از مشاوره های رایگان مجموعه پارتیشن ساز استفاده کنید. هر یک از نصب کننده های مجموعه پارتیشن ساز با نهایت دقت و تبحر مراحل نصب را طی می کنند. به طوری که هیچگونه آسیبی به شیشه ها و پارتیشن اداری وارد نشود.

روش نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای توسط پارتیشن ساز

⇐ بیشتر بخوانید: نصب و اجرای پارتیشن اداری در غرب تهران ⇒

جمع بندی

این روزها استفاده از شیشه در نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی مساله ای مرسوم است. شیشه سکوریت پرکاربردترین شیشه ای است که در نصب و اجرای پارتیشن اداری مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت شیشه سکوریت نسبت به شیشه های معمولی بسیار بیشتر است اما باز هم به هنگام برش آن رعایت نکات ایمنی لازم و ضروری می باشد. جالب است بدانید که برش شیشه سکوریت نسبت به برش شیشه های معمولی به دقت بیشتری نیاز دارد.

در واقع نصب و حمل شیشه های سکوریت باید توسط افرد ماهر و متخصص در این زمینه صورت بگیرد. برای حمل شیشه ها باید از گیره و بست های مخصوص استفاده کرد. همچنین وجود یراق آلات و استوپ های با کیفیت نیز لازم و ضروری است. سازگاری شیشه انتخاب شده با پروژه یکی از مهمترین نکاتی است که باید حتماً به آن توجه شود. حتماً شیشه ها را از شرکت قابل اعتماد تهیه کنید تا خیالتان بابت کیفیت و برش دقیق شیشه ها راحت باشد.

 

سوالات متداول

1- شیشه معمولی و شیشه سکوریت چه فرقی با هم دارند؟

شیشه سکوریت در برابر فشار و ضربه مقاومت بیشتری داشته اما برای برش آن به دقت بالاتری نیاز است.

2- چگونه شیشه سکوریت را برای اجرای پارتیشن اداری برش می دهند؟

ابتدا ابعاد شیشه مورد نیاز در پروژه را اندازه میگیرند و متناسب با همان شیشه سکوریت را در کارخانه برش می دهند.

3- چگونه شیشه های مورد نیاز پارتیشن اداری را جابجا کنیم؟

با استفاده از بست ها، شاسی ها و الوارهای چوبی توسط افراد حرفه ای شیشه ها را جابجا کنید.

Call Now Button