استانداردهای دکوراسیون دفتر کار مدیریت + 10 نمونه اجرا شده

استانداردهای دکوراسیون دفتر کار مدیریت به دلیل اهمیت شغل مدیریت از اهمیت خاصی برخوردار است. این استانداردها قوانین و ضوابط چیدمان مبلمان، رنگ‌ها و نورپردازی را در اتاق مدیریت مشخص می‌کند. مدیر زمان زیادی را در دفتر خود سپری می‌کند؛ بنابراین باید دکوراسیون آن به گونه‌ای باشد که طراوت و سرزندگی داشته باشد. اجرای پارتیشن شیشه ای گزینه ایده آلی برای ایجاد استانداردهای لازم دفتر مدیریت است. همچنین اجرای پارتیشن شیشه ای تک جدار به تقسیم بندی فضاهای مختلف اداری کمک می‌کند. در این مقاله در مورد استانداردهای دکوراسیون دفتر مدیریت صحبت خواهیم کرد و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

چرا دکوراسیون دفتر کار مدیریت مهم است؟

چرا دکوراسیون دفتر مدیریت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر اداره‌ و سازمانی دفتر مدیر است؛ چرا که افراد زیادی به این دفتر مراجعه می‌کنند. همچنین قراردادهای مهمی در این دفتر منعقد می‌شود. چیدمان دفتر مدیریت در نوع نگاه ارباب رجوع به شرکت، اهمیت زیادی دارد. در دنیای امروز جذابیت‌های ظاهری، بیشتر از دانش و مهارت در تصمیم‌گیری‌ها اهمیت دارد. همچنین مانند لباس انسان که معرف شخصیت اوست، چیدمان دفتر مدیریت نیز در معرفی یک شرکت به ارباب رجوع بسیار مهم است.

طراحی صحیح دفتر مدیریت راندمان کاری را زیاد می‌کند و فضای بهتری را برای انجام وظایف مدیر فراهم می‌ نماید.

طراحی درست دفتر کار مدیر و منظم بودن آن، این حس را ایجاد می‌کند که موارد جزئی نیز برای مدیریت مهم است و همه امور را کنترل می‌کند. به همین علت مدیران در سازمان‌ها و اداره‌های مختلف سعی می‌کنند که دفتر آن‌ها دارای استانداردهای لازم باشد.

نصب پارتیشن شیشه ای دوجداره به رعایت استانداردهای لازم دفتر مدیریت کمک می کند. همچنین اجرای پارتیشن شیشه ای وینتیج موجب افزایش زیبایی ظاهری و افزایش نظم محیط اداری می گردد.

استانداردهای دکوراسیون دفتر کار مدیریت

طراحی اصولی دفتر مدیریت باعث افزایش بهره‌وری می‌شود و اهمیت زیادی در تصمیم‌گیری‌ها دارد. دفتر مدیریت نقش مهمی در رسیدن به اهداف آن سازمان یا اداره دارد. به همین خاطر به دکوراسیون این اتاق باید توجه کرد تا بتواند اقتدار لازم را نشان دهد. نور، رنگ و همه اکسسورهای اداری باید با دقت انتخاب و چیده شوند. توجه به روانشناسی رنگ‌ها و نورپردازی در استفاده بهتر از جلسات موثر است.

استاندارد دکوراسیون دفتر کار مدیریت

سبک مناسب

برای اتاق مدیر باید سبک مناسب انتخاب شود که به مواردی مانند اندازه اتاق، نوع اداره یا سازمان و نورپردازی اتاق بستگی دارد. نوع مبلمان و آرایش آن باید رسمی باشد. تم و رنگ بندی فضا نیز در انتخاب سبک دفتر مدیریت نقش مهمی دارد.

مبلمان اداری

تنوع زیادی در طراحی میزهای مدیریتی وجود دارد. در انتخاب میز به اندازه‌ اتاق و ویژگی‌های میز باید توجه کرد. میز مدیریت از میز کامپیوتر و میز کارمندی بزرگ‌تر است و امکانات بیشتری دارد. میز مدیریت در مهم‌ترین قسمت اتاق و روبروی درب ورودی قرار می‌گیرد.

صندلی مدیریت

صندلی باید سلامت جسم را حفظ کند و مانع کمر درد و مشکلات روماتیسمی شود. در انتخاب صندلی به رنگ، کیفیت و ارتفاع آن باید توجه شود. مبلمان اداری اتاق مدیریت باید از نوع راحتی انتخاب شود و طرح و رنگ و کیفیت مبلمان اداری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

قفسه‌ها و فایل‌ها

برای نگهداری اسناد و مدارک اتاق مدیریت به قفسه و فایل نیاز است. ابعاد قفسه و فایل‌ها، طرح، مدل و رنگ بندی آن‌ها نیز باید با توجه به دکوراسیون اتاق انتخاب شوند. دسترسی آسان و استفاده بهینه از فضا نیز در انتخاب قفسه‌ها اهمیت زیادی دارد.

وسایل تزئینی

وسایل تزئینی مانند تابلو و مجسمه به نشاط دفتر مدیریت کمک می‌کند و باید شیک انتخاب شوند؛ البته چیدمانشان نیز حائز اهمیت است. اصول زیبا شناسی نیز در طراحی دفتر مدیریت باید مورد توجه قرار بگیرد. استفاده از وسایل دکوری مدرن و کلاسیک به زیبا شدن آن کمک می‌کند.

نورپردازی

در نورپردازی باید استفاده از رنگ‌های روشن مورد توجه قرار بگیرد. نور کافی در دفتر مدیریت نشاط و شادابی را افزایش می‌دهد و از کسالت و سستی جلوگیری می‌کند. برای تامین نور باید از وسایل روشنایی کم مصرف استفاده شود.

پوشش سقف و دیوار

پوشش مناسب برای سقف و دیوار از دیگر اصول مهم در دکوراسیون دفتر مدیریت است. استفاده از سقف کاذب، دیوارکوب یا کاغذ رنگی می‌تواند به رعایت این استانداردها کمک کند.

رنگ اتاق

رنگ باید طوری انتخاب شود که تمرکز را افزایش دهد. به کار بردن رنگ‌های آرامش بخش و شادی آور در عملکرد مدیریت نقش مهمی دارد. رنگ‌های تیره باعث خستگی می‌شوند. همچنین رنگ‌ها باید با چیدمان اتاق هماهنگ باشند.

نصب پارتیشن شیشه ‌ای منحنی می تواند به برقراری استانداردهای لازم اتاق مدیریت کمک زیادی نماید. همچنین با اجرای پارتیشن ام دی اف می توانید فضای گسترده اداره را به طور دقیق تفکیک سازی کنید.

حتما بخوانید: نقش پارتیشن اداری در مدرن‌ سازی دفتر کار

حداقل فضای مورد نیاز برای اتاق مدیریت چقدر است؟

 اتاق مدیریت

اتاق مدیر باید حداقل ۱۲ متر باشد. اگر این اندازه حداقلی را نداشته باشد، چیدمان آن کار سختی است. دفتر کوچک جذابیت کم‌تری نسبت به دفاتر بزرگ دارد. بنابراین در نظر گرفتن یک اتاق کوچک برای مدیریت اداره یا سازمان کار اشتباهی است. به علاوه وسایل و تجهیزاتی که برای این اتاق انتخاب می‌شوند باید متناسب با اندازه اتاق باشد. در انتخاب میز باید به اندازه اتاق توجه کنید؛ در اتاق‌های کوچک بهتر است از میزهایی با ابعاد کوچک استفاده کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از فضای موجود داشته باشید.

در اتاق‌های کوچک میزهایی را انتخاب کنید که کشوهای زیادی داشته باشند تا بتوانید وسایل بیشتری را داخل آن‌ها قرار دهید. اگر در تفکیک سازی محیط اداره به مشکل برخورد کردید، با نصب و اجرای پارتیشن اداری می توانید فضای مورد نیاز اتاق مدیریت را بهینه سازی کنید. حتی می توانید با استفاده از مزایای درب شیشه‌ ای به جذابیت اتاق مدیریت بیفزایید. بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا طراحی دقیقی از فضای کلی اداره داشته باشید.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت

اگر قصد اجرای استانداردهای دکوراسیون دفتر کار مدیریت را دارید، بهتر است ابتدا به نکات زیر توجه کنید.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون

توجه به اندازه دفتر کار

قبل از خرید وسایل و تجهیزات باید به اندازه آن دقت کنید. چرا که بین اندازه دفتر و لوازم مورد نیاز باید هماهنگی وجود داشته باشد.

رنگ

رنگ، نقش زیادی در روحیه و عملکرد افراد دارد. به علاوه رنگ می‌تواند موجب حواس پرتی یا افزایش تمرکز می شود.

رعایت نظم

شلوغ نبودن و مرتب بودن اتاق مدیریت اهمیت زیادی دارد. اتاق مدیریت هر اندازه‌ای داشته باشد باید به نظم محیط اهمیت بدهید.

بهره‌مندی از نور طبیعی

وجود نور طبیعی در اتاق مدیریت، شادابی را افزایش داده و بازده کاری را افزایش می‌دهد.

نورپردازی صحیح

نورپردازی اگر به درستی انجام شود از خستگی چشمها جلوگیری می‌کند. در اتاق‌های کوچک استفاده از نورهای سه بعدی مفید است. نورها باید ملایم باشند و نور شدید در عملکرد مدیریت تاثیر منفی دارد.

حتما بخوانید: نصب و اجرای پارتیشن اداری در غرب تهران

10 نمونه اجرا شده دکوراسیون دفتر مدیریت

10 نمونه دکوراسیون دفتر مدیریت که به صورت حرفه‌ای و با قیمت مناسب طراحی و اجرا شده‌ اند از جمله کارهای موفق شرکت پارتیشن ساز است که در انجام آن‌ها از بهترین مواد اولیه و دانش و تجربه کارشناسان ماهر استفاده شده‌ است.

نتیجه گیری

برای اجرای استانداردهای دکوراسیون دفتر کار مدیریت و دریافت اطلاعات در مورد استیکر پارتیشن شیشه ای می‌توانید از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان و متخصصان شرکت پارتیشن ساز کمک بگیرید. مهارت و تخصص طراحان این شرکت به شما کمک می‌کند تا بهترین ایده را با مناسب‌ترین قیمت و در زمانی کوتاه برای دفتر مدیریت اجرا کنید. کارشناسان پارتیشن ساز ایده‌های جذاب را برای شما طراحی و اجرا می‌کنند.

Call Now Button