دکوراسیون داخلی منزل کوچک+ 4 ترفند

دکوراسیون داخلی منزل کوچک در دنیای امروز دغدغه بسیاری از خانواده‌ ها است؛ زیرا در این دوره متراژ خیلی از خانه ها کم است و افراد برای چیدمان داخلی آن دچار مشکل می‌ شوند. در گذشته افراد خانه های بزرگ حیاط دار داشتند؛ ولی اکنون بیشتر خانواده‌ها در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند. بنابراین طراحان داخلی برای چیدمان آپارتمان‌ها یک سری راهکار پیشنهاد کرده اند. در این مقاله به شما خواهیم گفت “مورد دکوراسیون داخلی منزل کوچک + ۴ ترفند” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک

طراحی داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک باعث می‌شود که خانه‌های کوچک شیک‌تر و زیبا‌تر به نظر برسند. همچنین طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک به بزرگ جلوه کردن آن‌‌ها کمک زیادی می‌کند. طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک باعث می‌شود که ساکنان آن احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

با استفاده از طراحی داخلی، یک مکان بی روح می تواند به فضایی گرم و دوست داشتنی تبدیل شود. طراحی صحیح یک خانه کوچک موجب بهینه سازی محیط و ایجاد فضایی بهتر می شود. به عنوان مثال اجرای پارتیشن شیشه ای موجب تفکیک سازی محیط و زیباسازی آن می گردد.
طراحی داخلی به چیدمان بهتر وسایل کمک می‌کند. در نتیجه اعضای خانواده می‌توانند رفت و آمد راحت تری داشته باشند. همچنین حس آرامشی که به دلیل چیدمان زیبا و دلنشین ایجاد می گردد، به افراد کمک می‌کند که وظایف خود را بهتر انجام دهند. از دیگر نقش‌های دکوراسیون داخلی کاهش هزینه‌های خانواده است.

چیدمان داخلی اگر به صورت اصولی و درست انجام شود، هزینه‌های خانواده را در طولانی مدت کاهش می‌دهد. سبک‌های مختلفی در طراحی داخلی خانه‌ها وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. برای اجرای این سبک‌ها وسایل و لوازم خاصی استفاده می‌شود. چنانچه تمایل به اجرای پارتیشن شیشه ای تک جداره دارید بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا تمام مراحل نصب و اجرا به طور اصولی پیش برود. البته اگر به ایجاد دیوار عایق نیاز دارید باید از مزایای نصب پارتیشن شیشه ای دوجداره بهره مند شوید.

اصول چیدمان داخلی منزل کوچک

 چیدمان منزل

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که دکوراسیون داخلی منزل کوچک پرهزینه است؛ ولی تصور اشتباهی دارند. اگر به ترفندهای چیدمان داخلی آگاهی داشته باشند، می توانند دکوراسیون کم هزینه طراحی کنند. اجرای پارتیشن شیشه ای وینتیج یکی از بهترین گزینه ها برای خانه های کوچک است. رعایت کردن اصول طراحی داخلی بسیار مهم است؛ زیرا کمک می‌کند که از فضای در دسترس به طور بهینه استفاده کنید. اصول طراحی داخلی به طور هنرمندانه لوازم خانگی را در فضای موجود قرار می‌دهد.
این اصول عبارتند از:

  • مهم‌ترین اصل زیبایی محیط، ساده‌گی است.
  • از یک رنگ استفاده کنید؛ استفاده از یک رنگ واحد نظم بیشتری به دکوراسیون می‌دهد.
  • اگر لوازم خانگی را به رنگ سفید انتخاب کنید فضای دلبازی ایجاد می‌گردد.
  • وجود نور کافی در محیط خانه یکی دیگر از اصول مهم در چیدمان داخلی است.
  • سرویس بهداشتی، آشپزخانه و دیگر قسمت‌های خانه هر کدام باید چیدمان جداگانه‌ای داشته باشند.
  • نور خورشید باید در همه بخش‌های خانه منعکس شود؛ استفاده از کاشی سفید در این زمینه کمک می‌کند.
  • قرار دادن عکس‌ها و تصاویر زیبا روی دیوار فضای کوچک را بزرگ جلوه می‌دهد.
  • در محیط کوچک از وسایل کوچک‌تر، رنگ‌های روشن‌تر و ایده‌های جذاب استفاده کنید.
  • برای سرویس بهداشتی از چیدمان عمودی استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود.
  • لوله‌ها و سیم‌ها زیبایی خانه را کاهش می‌دهند؛ آن‌ها را پنهان کنید.
  • قفسه‌های دیواری و قفسه‌های زیر تخت باعث استفاده حداکثری از فضا می‌شوند.

حتما بخوانید: شرایط نصب کابین دوش شیشه ای در حمام

ایده های خلاقانه دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

  • استفاده از رنگ‌های روشن و پاستلی یکی از نکات مهم در چیدمان آپارتمان‌های کوچک است،.
  • ترکیب رنگ‌هایی مانند خاکستری روشن، سفید و بژ با رنگ‌های سبز و آبی جلوه زیباتری ایجاد می‌کند.
  • چوب لباسی پشت در و استفاده بهتر از حجم کابینت فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • برای این که نور بیشتری در فضای خانه داشته باشید از پرده‌های نازک استفاده کنید.
  • ناهارخوری و نشیمن را به وسیله دیوارهای شیک شیشه‌ای جدا کنید.
  • ساخت نمای داخلی و خارجی به شکل ادامه دار یکی دیگر از ایده‌های جذاب طراحی داخلی است. برای نمونه می‌توانید برای بالکن خود از درب کشویی استفاده کنید تا به این وسیله نشان دهید که بالکن قسمتی از نشیمن است. نصب پارتیشن شیشه ای منحنی یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای خانه های کوچک است.
  • اگر مبلمان را نزدیک دیوار قرار دهید فضای بیشتری به دست می‌آورید و خانه بزرگ‌تر جلوه می‌کند.
  • وجود شیشه در پارتیشن ام دی اف روشنایی زیادی را در فضای خانه به وجود می‌آورد.
  • می توانید برای طراحی اتاق خواب، تخت خواب را به نحوی طراحی کنید که در زیر آن میز کار قرار بگیرد.
  • عدم قرارگیری لوازم غیر ضروری در خانه های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل کوچک

ترفندهای چیدمان

در دنیای امروز با افزایش ساختمان سازی و رشد جمعیت واضح است که اندازه خانه‌ها در مقایسه با گذشته کوچک‌تر می شود؛ بنابراین آگاهی داشتن در مورد دکوراسیون داخلی، موضوع مهمی است که در این دوره می‌تواند بسیار مفید باشد. برای استفاده حداکثری از فضای منزل دقت در انتخاب لوازم خانه یکی از موضوعات مهم است. به کاربردن ترفندهای طراحی داخلی به شما کمک می‌کند که فضای منزل یا آپارتمان را بزرگ جلوه دهید و چیدمان وسایل به بهترین شکل انجام گردد.

استفاده از نور کافی

استفاده از کاشی‌ و سرامیک سفید در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و نصب آینه به تابش نور بیشتر در داخل خانه کمک می‌کند. شما باید هر اقدامی که برای تامین نور کافی در منزل نیاز است را انجام دهید؛ هر چقدر فضای منزل روشن تر باشد، خانه بزرگتر و دلبازتر جلوه می کند. استفاده از پارتیشن شیشه ای به انعکاس نور در اتاق کمک می نماید.

درهای کشویی

از آنجایی که درب های کشویی نسبت به درب های معمولی به میزان فضای کمتری برای باز و بسته شدن نیاز دارند، بهتر است در خانه های کوچک از درهای کشویی استفاده شود. البته می توانید بسته به فضا و محیط درب کشویی یا ام دی اف انتخاب کنید. اگر به ایجاد حریم خصوصی نیازی نیست، می توانید با اجرای سازه شیشه ای به زیبایی و نورپردازی خانه نیز بیفزایید.

طراحی عمودی

قرار دادن قفسه‌ ای در داخل سرویس بهداشتی و چیدن مسواک، خمیردندان، شمع معطر و دستمال توالت در داخل آن فضای کمی را اشغال می‌کند. در واقع ایجاد نظم و عدم مشاهده لوازم سرویس بهداشتی به دلباز تر شدن محیط کمک می کند.

نصب پارتیشن دوش

نصب پارتیشن شیشه ای دوش در حمام یکی از بهترین ترفندها برای جداسازی حمام و دستشویی در خانه های کوچک است. خانه هایی که دارای حمام و دستشویی مشترک هستند، برای استفاده بهینه از هر دو ، می توانند سازه شیشه ای مخصوص در سرویس بهداشتی قرار دهند. البته حتما برای نصب این پارتیشن از افراد حرفه ای کمک بگیرید تا به طور اصولی در محیط اجرا گردد.

حتما بخوانید: چگونه پارتیشن شیشه ای می تواند فضای داخل اتاق های کوچک مدرن را بهبود بخشد؟

هزینه تقریبی طراحی دکوراسیون و چیدمان منازل کوچک؟

هزینه  چیدمان منازل کوچک

عوامل زیادی در قیمت طراحی داخلی منزل کوچک تاثیر دارند. یکی از این عوامل افزایش تورم است. بدیهی است که هرچه تورم افزایش پیدا کند، تعرفه دکوراسیون داخلی نیز افزایش پیدا می‌کند. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در قیمت طراحی داخلی تعرفه کارهای خدماتی مانند نصب سرویس بهداشتی است.

نوع مواد اولیه نیز در قیمت تاثیر زیادی دارد. برای مثال اگر سرویس بهداشتی دارای کاشی خارجی باشد، اجرت نصاب بیشتر می‌شود. فاکتور بعدی که در دکوراسیون داخلی اهمیت دارد اندازه و ابعاد خانه است. بنابراین قیمت طراحی داخلی یک مبلغ ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلف تغییر می‌کند. برای استعلام قیمت روز دکوراسیون منزل کوچک می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت پارتیشن ساز تماس بگیرید. لازم به ذکر است که به جای درب‌های چوبی و فلزی می‌توانید از درب پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید که جلوه زیباتری را ایجاد می‌کند.

نتیجه گیری

گروه تخصصی پارتیشن ساز در پروژه های تجاری، مسکونی و اداری حضور موفقی داشته‌ است. این شرکت با استفاده از تجهیزات مدرن، مواد اولیه مرغوب و قیمت مناسب آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می‌باشد. به علاوه این تیم تخصصی که از وجود کارشناسان و متخصصان طراحی و دکوراسیون داخلی منزل کوچک بهره می‌برد، آماده ارائه خدمات مختلف در زمینه مشاوره و اجرای طراحی منزل کوچک به شما مشتریان گرامی می‌باشد.

Call Now Button