مقالات

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

 

خیلی از دوستان و کارفرمایان محترم به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه طراحی و نحوه اجرای پارتیشن بندی اداری قبل از مشاوره با این مجموعه ، پارتیشن بندی فضای مورد نظر خود را برنامه ریزی و حتی متره می کنند. این موجب آن شد که کارشناسان مجموعه پارتیشن ساز اطلاعاتی در مورد مراحل پارتیشن بندی یک فضای اداری در اختیارتان قرار دهند. شناخت مراحل پارتیشن بندی یک فضای اداری به شما اجازه می دهد تا با پیچیدگی های معمول در این کار بیشتر آشنا شوید. همچنین می توانید روی پارتیشن بندی اداری فضای کار مورد نظرتان نظارت داشته باشید تا نتیجه کار کاملا باب میلتان باشد.

آشنایی با مراحل پارتیشن بندی اداری

اگر بخواهیم یک تفسیر کلی در خصوص پارتیشن بندی اداری داشته باشیم می توان گفت تفکیک فضاهای اداری برای بالا بردن راندمان کاری هر دپارتمان از یک مجموعه کاری مورد استفاده قرار می گیرد. برای این که به چنین نتیجه ای دست پیدا کنید باید روند تصمیم گیری را به درستی طی کنید و تمامی گزینه های پیش روی خود را بشناسید.استفاده از پارتیشن ها بصورت تک و یا دوجداره با توجه به کاربری آنها از جمله این نکات می باشد. همچنین انواع دیگر متریال مانند چوب، ورق فلزی و… نیز در بازار موجود می باشند و هر کدام ویژگی های خاصی را برای شما به همراه خواهد داشت. از همین رو برای درک بهتر این مفاهیم به بررسی کامل مراحل مختلف کاری در مجموعه پارتیشن ساز می پردازیم.

1- بازدید اولیه:

اولین مرحله، بازدید از محل مورد نظر و برداشت متره فضا می باشد . در این مرحله کارفرما نیاز های خود را در خصوص فضا های مورد نیاز، تعداد پرسنل و نوع چینش آنها مطرح می نماید . در قسمت برداشت اولیه کارشناسان قسمت هایی همچون ورودی ها، پنجره ها (بعنوان مدخل نور) ، اوکابه پنجره ها (برای اتصال پارتیشن به دیوار)، طرح و جنس سقف (در پارتیشن های متصل به سقف)، سرمایش و گرمایش، هواساز ها و در آخر مسیر های حمل قطعات پارتیشن ها به محل نصب را مورد بررسی قرار می دهند. اهمیت به این مرحله باعث می شود تا قبل از تصمیم گیری های ابتدایی بتوانید انتظارات خود را با افراد متخصص در میان بگذارید. به این شکل در پایان نتیجه کار باب میلتان خواهد بود.

 

 2- طراحی:

در مرحله طراحی پس از ترسیم پلان فضا های مورد نظر با در نظر گرفتن تمامی نیاز های اعلام شده توسط کارفرما ، پارتیشن بندی فضا به صورت دو بعدی توسط طراحان مجموعه پارتیشن ساز مورد بررسی قرار می گیرد . از مهم ترین نکات مورد نظر در این مرحله تحلیل مسیر های تردد ، ابعاد راهرو ها برای دسترسی کاربران و کاربری منطقی اتاق ها براساس نیاز پرسنل می باشد. در برخی از موارد که بدلیل عدم امکان اجرای خواسته های کارفرما در فضاهای موجود طراحی دچار نقص می گردد ، طراحان اقدام به ترسیم نقشه هایی به صورت پیشنهادی با بالاترین استفاده بهینه از فضاهای موجود می نمایند و بصورت کامل در اختیار کارفرما قرار می دهند.

3- تایید طراحی و تعیین رنگ

در این مرحله پس از بررسی کامل طرح ها توسط کارفرما و تعیین طرح نهایی که در آن متره نهایی و تعداد درب ها به صورت کامل مشخص شده ، برآورد قیمت به کارفرما اعلام می گردد. بهتر است سراغ شرکت های فعال در زمینه نصب و طراحی پارتیشن اداری بروید که می توانند طراحی های گوناگون را با متریال مختلف به شما پیشنهاد دهند. در چنین شرایطی قطعا روند انتخاب با آگاهی بیشتری طی خواهد شد و تصمیم گیری بهتری خواهید داشت. در ضمن انجام کمی تحقیقات در خصوص انواع پارتیشن بندی اداری و نکات مهم در خصوص آن در این مرحله می تواند بسیار مفید باشد. در وب سایت پارتیشن ساز ما مجموعه از مقالات در همین زمینه آماده کردیم که می توانید آن ها را مطالعه کنید

4- چک سایز نهایی:

چک سایز نهایی به منظور کنترل در تطابق اندازه های موجود در نقشه ها با فضای مورد نظر جهت اجرای پارتیشن اداری انجام می گیرد. قطر دیوارها، ابعاد داکت های برق و جنس سقف ها برای اتصال پارتیشن از نکات مهمی است که می بایست هنگام چک سایز به دقت بررسی گردد. برای بالا بردن دقت در اجرای پارتیشن بندی ، کلیه جزئیات موجود در نقشه ها بر روی زمین ترسیم می گردد تا کامل ترین و با کیفیت ترین پارتیشن در دستور کار بخش اجرایی این مجموعه قرار گیرد. انجام این مرحله توسط عوامل نصب پارتیشن بندی اداری باعث بهبود کیفیت نهایی کار آنها می شود و از همین رو ضرورت دارد. نیروی انسانی مسئول این کار باید با اصول اولیه نقشه خوانی آشنا باشد. همچنین نیاز به حضور یک فرد متخصص و آشنا با روند طراحی در تمامی مراحل پارتیشن بندی اداری به عنوان ناظر ضروری است و کمک می کند همه مراحل طبق برنامه ریزی پیش بروند.

5- ساخت پارتیشن های اداری:

حال زمان آن فرا رسیده که ساخت پارتیشن های اداری انجام پذیرد. مجموعه پارتیشن ساز با بهره گیری از دستگاه های روز دنیا با سرعت بالا، اقدام به ساخت پارتیشن های اداری می نماید. پس از برش و آماده سازی، قطعات مختلف از جمله ام دی اف ها، پرده و شیشه ها بسته بندی شده و برای حمل آماده می گردد. همچنین ما همیشه به دنبال آن هستیم که با استفاده از قطعات از پیش آماده شده با کیفیت، سرعت عمل اجرای مراحل پارتیشن بندی را افزایش دهیم. چنین کاری قطعا باعث می شود تا علاوه بر سریع پیش رفتن کارها، ظرافت و نهایی کار افزایش یابد.

6- نصب:

نصب به عنوان آخرین مرحله در اجرای پارتیشن بندی یک فضای اداری محسوب می گردد . با توجه به اینکه نصب از مهمترین و دشوارترین قسمت های پارتیشن بندی اداری می باشد . این مجموعه با بهره گیری از استاد کاران ماهر و حرفه ای قادر است بیش از 150 متر مربع پارتیشن را به صورت روزانه و با بالا ترین کیفیت نصب نماید. استفاده از یراق آلات با کیفیت در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص برای بخش هایی مانند درب و پنجره یا بخش های ورودی و خروجی نیاز است که سراغ یراق آلات و پروفیل های با کیفیتی بروید که علاوه بر دوام و کارایی، از نظر ظاهری نیز زیبا به نظر برسند.

چه نکاتی در زمان اجرای پارتیشن بندی اداری مد نظر داشته باشیم؟

بهتر است زمان گذراندن مراحل پارتیشن بندی اداری همیشه به یاد داشته باشید که کارایی و هدفی که از نصب پارتیشن انتظار دارید چیست. این باعث می شود بعد از اتمام کار شاهد افزایش بهره دهی نیروی کار خود باشید. همچنین سازگاری بخش های مختلف پارتیشن اداری از نظر ظاهری با سایر قسمت های دکوراسیون محیط از اهمیت بالایی برخوردار است. مورد بعدی نحوه نصب پارتیشن ها و تاثیر گذاری آن روی جریان پیدا کردن نور در فضای کاری است. استفاده از پارتیشن های شیشه ای تک جداره و دو جداره در چنین شرایطی گزینه های خوبی هستند. در شرکت هایی که به دنبال ایجاد یک فضای شخصی و ایزوله هستند نیز امکان استفاده از سایز متریال مانند چوب، MDF یا ورق فلزی وجود دارد. نمونه های دوجداره نیز با داشتن خاصیت عایقی صوتی عوامل مزاحم در محیط کار را به صفر می رسانند.

هزینه های پارتیشن بندی اداری چقدر است؟

طبیعی است که در هر کدام از مراحل پارتیشن بندی اداری نیاز به مقدار خاصی بودجه داشته باشید. در ادامه این قسمت موارد تاثیرگذار روی هزینه پارتیشن بندی اداری را در مراحل مختلف کار مورد بررسی قرار می دهیم.

  •  مساحت فضای کاری مورد نظر: طبیعتا وقتی نیاز به پارتیشن بندی فضای بزرگی را داشته باشید باید هزینه بیشتری هم برای این کار پرداخت کنید.
  • نوع پارتیشن مورد نظر: بسته به انتخاب شما نوع پارتیشن یا بهتر است بگوییم جنس آن متفاوت خواهد بود. در بازار انواع مختلفی از پارتیشن موجود است که مهمترین آنها می توان گفت پارتیشن های شیشه ای تک جداره و دوجداره، MDF، ورق فلزی و… هستند. نمونه های فلزی دارای بالاترین قیمت می باشند و برای موارد خاص گزینه های خوبی هستند. بسته به نوع MDF نیز هزینه خرید آن ها متفاوت است. اما قیمت مناسب نمونه های شیشه ای باعث شده تا استقبال خوبی از آنها به عمل بیاید.
  • جنس و کیفیت یراق آلات و پروفیل ها: هزینه خرید پروفیل ها و یراق آلات با کیفیت ممکن است کمی بیشتر باشد. اما نباید فراموش کرد که دوام و ماندگاری ظاهر زیبای آنها بیشتر خواهد بود و به همین دلیل در طولانی مدت به عنوان محصولاتی به صرفه شناخته می شوند
  • انصاف شرکت مورد نظر: اگر می خواهید مراحل پارتیشن بندی اداری را با هزینه منصفانه به اتمام برسانید، باید در مورد جزئیات کار شرکت یا مجموعه مورد نظرتان تحقیق کنید. متخصصین ما در مجموعه پارتیشن ساز برای این که خیال مشتریانمان راحت باشد.

سخن نهایی

امیدواریم در این مطلب با مراحل پارتیشن بندی یک فضای اداری به خوبی آشنا شده باشید. نکته مهمی که در پایان باید به آن اشاره کرد این است که همواره برای مکان های مختلف روند پارتیشن بندی با مشکلات و چالش های مختلفی می تواند همراه باشد. در نتیجه برای این که با تمام جزئیات کار قبل از اقدام به پارتیشن بندی اداری آشنا باشید، می توانید با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص بیشتری دارند تماس بگیرید. مشاوران ما در مجموعه پارتیشن ساز با سالها تجربه و داشتن نمونه کارهای موفق آماده اند تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 

سوالات متداول

پارتیشن بندی اداری شامل چه مراحلی است؟

بازدید اولیه و بررسی مکان، طراحی اولیه، اندازه گیری محیط و انتخاب طرح قطعی، انتخاب نوع متریال، تولید پارتیشن اداری مناسب برای نیاز مشتریان و در نهایت نصب پارتیشن اداری مراحل پارتیشن بندی اداری هستند.

در مراحل پارتیشن بندی اداری کدام یک از همه بیشتر اهمیت دارد؟

هر مرحله به نحوی می تواند نتیجه نهایی کار را تحت تاثیر قرار دهد و از همین رو هر کدام از آنها مهم خواهند بود. اما مراحل اولیه کار مانند انتخاب و اندازه گیری و… به ترتیب بیشترین تاثیر را روی سایر مراحل پارتیشن بندی اداری خواهند داشت.

چه نکاتی را در زمان اجرای پارتیشن بندی اداری مد نظر داشت؟

توجه به ابعاد، در اولویت قرار دادن کارایی، دوام بالا، ایجاد فضای اختصاصی، استفاده از یراق آلات و پروفیل های با کیفیت و انتخاب سازگار با محیط نکات اولیه مهمی هستند که باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید.

انواع پارتیشن بندی اداری کدام هستند؟

بسته به نوع پارتیشن می توان آنها را به دسته بندی های شیشه ای تک جداره و دوجداره، ورق فلزی، MDF و… تقسیم کرد. البته در مواردی می توانید از ترکیب متریال های گوناگون نیز استفاده کنید.

هزینه پارتیشن بندی اداری چقدر است؟

بسته به محیط مورد نظر و انتظارات شما هزینه ها می توانند متفاوت باشند. از همین رو برای دریافت اطلاعات دقیق در این زمینه می توانید موارد نیاز خود را با متخصصین ما در سایت پارتیشن ساز در میان بگذارید تا هزینه ها و سایر جزئیات در اختیارتان قرار بگیرد.