آشنایی با انواع پارتیشن اداری

از آنجایی که در سال های اخیر، پارتیشن اداری نقش مهمی در طراحی دکور ادارات داشته، آشنایی با هر یک از انواع پارتیشن اداری حائز اهمیت است. در واقع، نصب و اجرای پارتیشن اداری در سازمان ها و مکان های دولتی و غیر دولتی موجب محبوبیت این صنعت شده است. اگر شما برای داشتن دفتر کار تفکیک شده به پارتیشن اداری نیاز دارید، این مطلب را مطالعه کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت “آشنایی با انواع پارتیشن اداری” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری چیست

اگر صاحب بیزنس و دفتر کار هستید، باید بدانید که استفاده از پارتیشن اداری بهترین و ارزان ترین شیوه برای تفکیک محیط کار است. در واقع شما با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه یک فضای کار تفکیک شده و منظم خواهید داشت. شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفکیک کردن محیط کار چه فایده ای برای کسب و کار دارد؟ مطمئن باشید با تفکیک سازی محیط، کارمندان با تامل و تمرکز بیشتری وظایف خود را انجام می دهند. علاوه بر این، هنگام مراجعه ارباب رجوع، وی راحت تر به سوی فرد مورد نظر می رود؛ چرا که اتاق هر شخص به صورت جداگانه مشخص شده است.

حتما بخوانید : پارتیشن چیست ؟

کاربرد پارتیشن اداری

مهمترین کاربرد پارتیشن اداری، استفاده بهینه از محیط و تفکیک سازی اصولی در سریع ترین زمان است. بخش بندی فضای داخلی اداره و ایجاد فضای خصوصی برای هر کارمند، موجب آرامش کارکنان شده و فضای امن برای آنان فراهم می آورد. در نتیجه راندمان کاری کارمندان افزایش خواهد یافت. شاید تصور شما از پارتیشن اداری، فقط بخش بندی فضای وسیع و گسترده است.  در صورتی که پارتیشن اداری برای فضای کوچک نیز بسیار مفید واقع می شود. از آنجایی که قطر هر دیوار پارتیشن نازک و ظریف است، امکان پیاده سازی آن در هر محیطی وجود دارد. این روزها مزیت پارتیشن اداری در هر سازمان و اداره ای قابل رویت است.

با استفاده از پارتیشن اداری می توانید از ایجاد شلوغی و بی نظمی در محیط جلوگیری کنید. چرا که هر شخص با هر سمتی در جایگاه خود قرار گرفته و پوشه های مدارک نیز مرتب در قفسه های مخصوص، چیدمان می شوند.

پارتیشن اداری عایق صوتی و عایق حرارتی است. یعنی مانع از انتقال صدا و حرارت به بیرون و درون اتاق می شود. پس در صرفه جویی انرژی نقش مهمی دارد.  پارتیشن های اداری انواع مختلفی دارند که هر یک با ویژگی های مختلف برای فضایی خاص مناسب تر می باشد. شما با توجه به متراژ اتاق و سبک دکور داخلی می توانید رنگ، طرح، ارتفاع و نوع پارتیشن اداری را انتخاب کنید. 

انواع پارتیشن اداری 

انواع پارتیشن اداری 

پارتیشن اداری از جهت های مختلف اعم از جنس و تعداد جداره در دسته بندی های مختلف قرار می گیرد. در این بخش قصد داریم انواع پارتیشن اداری را از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دهیم.  اول از همه پارتیشن اداری را از لحاظ جنس دسته بندی می کنیم.

پارتیشن اداری شیشه ای

این نوع پارتیشن به عنوان محبوب ترین پارتیشن اداری به صورت فریم لس و فریم دار در محیط اجرا می شود. پارتیشن شیشه ای با توجه به نیاز محیط با فریم ام دی اف یا آلومینیوم قابل پیاده سازی است. ترکیب شیشه و ام دی اف علاوه بر زیبایی ظاهری که دارد موجب ایجاد فضای خصوصی کارمندان می شود. البته در بسیاری از شرکت ها پارتیشن شیشه ای با فریم آلومینیومی دیده می شود. مهمترین مزیت شیشه، پخش نور در تمام نقاط محیط حتی نقاط کور است.

پارتیشن شیشه ای فریم لس، پارتیشنی است که بدون هیچ قابی با ظرافت کامل در محیط اجرا میگردد. شیشه های مورد استفاده 10 میل بوده و از استحکام بالایی برخوردارند.

پارتیشن اداری ام دی اف

در اجرای این نوع پارتیشن، گاهی ام دی اف به تنهایی در پارتیشن بندی محیط استفاده می شود، گاهی هم به صورت ترکیبی با شیشه اجرا می گردد. نمای چوبی پارتیشن، ظاهر اداره را شیک و زیبا می کند. علاوه بر ام دی اف عایق مناسبی برای صوت و انرژی است.  

پارتیشن اداری تک جداره

وزن پارتیشن اداری تک جداره نسبت به دوجداره سبک تر بوده و قابل پیاده سازی به صورت یک تکه است. جابجایی راحتی داشته و نسبتاً دارای تنوع کمتری است. قیمت پارتیشن تک جداره نیز نسبت به دوجداره ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد. 

پارتیشن اداری دوجداره

این نوع پارتیشن دوجداره است. یعنی بین شیشه ها پرده ی کرکره ای قرار گرفته و دارای استحکام بالایی است. کابل های شبکه و هر چیز اضافه ای را می توان در مابین شیشه ها جای داد تا زیبایی ظاهری پارتیشن به بهترین شکل حفظ گردد. نسبتاً قیمت گران تری داشته و عایق صوت و حرارت است. 

حتما بخوانید : نقش پارتیشن اداری در مدرن‌ سازی دفتر کار

ویژگی های پارتیشن بندی محیط های اداری

ویژگی های پارتیشن بندی محیط های اداری

پارتیشن شیشه ای تک جداره یا دوجداره نصب سخت و پیچیده ای ندارد. بنابراین در مدت زمان کوتاه در هر محیطی اجرا می شود. پارتیشن اداری عایق صوتی است و مانع از عبور سرما و گرما می شود. پارتیشن ها قابل جابجایی هستند، به همین دلیل در صورت تغییر مکان می توانید پارتیشن ها را با خود جابجا کنید.

پارتیشن شیشه ای دو جداره دارای خاصیت عایق بیشتری است و در رنگ ها و طرح های مختلف اجرا می شود. مزیت پارتیشن بندی محیط نسبت به دیوارهای آجری بسیار زیاد است ولی مهمترین مزیت آن مقرون به صرفه بودن و زیبایی آن است. 

نکات مهم در هنگام نصب پارتیشن های  اداری

توجه به متراژ محیط اداره و سبک دکور داخلی یکی از مهمترین نکات قابل توجه در اجرای هر پارتیشن است. در واقع با توجه به سبک محیط میتوان نوع پارتیشن اداری را انتخاب کرد. به عنوان مثال برای اجرای پارتیشن ام دی اف باید فضای محیط و میزان نور موجود را بررسی کنید. تعداد اتاق ها و ابعاد هر بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی و اجرای پارتیشن اداری باید حساب شده و با توجه به نیاز کارکنان صورت بگیرد. باید به نحوی هم حریم خصوصی کارمندان حفظ گردد هم نور طبیعی در محیط پخش شود. البته برای اجرای پارتیشن باید از یک گروه حرفه ای در زمینه طراحی دکور کمک بگیرید؛ چرا که پارتیشن بندی اصولی بر اساس نوع نیاز اهمیت بالایی دارد. افرادی که سابقه درخشان در این زمینه دارند، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. 

برای طراحی پارتیشن اداری ابتدا تیم مشاور وارد کار می شود. آنها تمام موارد با اهمیت را با شما در میان می گذارند تا با مشورت یکدیگر بهترین طراحی و اجرا صورت بگیرد. تعداد کارکنان اداره و میزان فضای مورد نیاز برای هر کارمند باید مورد بررسی قرار بگیرد. اینکه هر کارمند به چه ابزار و تجهیزاتی نیاز دارد در متراژ بخش یا اتاق وی تاثیرگذار است. کارشناس پارتیشن بندی محیط پس از بررسی و یادداشت متریال مورد نیاز شروع به نقشه کشی می کند. پس از آن ساخت پارتیشن اداری شروع می شود. مرحله آخر هم به نصب پارتیشن مربوط است که باید به بهترین و اصولی ترین شکل صورت بگیرد. هزینه نصب و اجرای پارتیشن اداری به یک سری عوامل بستگی دارد. متریال مورد استفاده، کیفیت و جنس هر یک از متریال ها روی قیمت پارتیشن اداری تاثیر مستقیم دارد. همچنین تک جداره یا دوجداره بودن پارتیشن نیز روی هزینه اجرای پارتیشن موثر است. 

نتیجه گیری

در این مقاله، مطالب مفیدی در مورد پارتیشن اداری ارائه شد. متوجه شدیم که پارتیشن اداری چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه نصب و اجرا می گردد. اما مهمترین بخش اجرای پارتیشن به انتخاب تیم نصب پارتیشن برمی گردد. تیم اجرایی پارتیشن ساز از لحاظ کیفیت اجرا و تمیزی کار مورد تایید تمام مشتریان بوده است. علاوه بر این منصف بودن تیم از لحاظ قیمتی نیز مورد توجه تمام مشتریان می باشد. اگر تصمیم دارید فضای کاری اداره را کارآمد تر و زیباتر بسازید، پیشنهاد ما به شما کمک گیری از تیم پارتیشن ساز است. این تیم با مجموعه کاربلد و حرفه ای خود می تواند فضای محیط اداره را به بهترین شکل بخش بندی کند. 

 

Call Now Button