نکات زیرسازی و ارتفاع استاندارد در نصب پارتیشن شیشه ایی

برای نصب پارتیشن شیشه ایی در محل کار یا محیط مسکونی داشتن یک سری اطلاعات و مهارت های لازم، ضروری است. در سال های اخیر کاربرد پارتیشن اداری به دلیل تفکیک ساده محیط به بخش های دلخواه بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این مطلب قصد داریم در مورد نصب پارتیشن شیشه ایی و نکات قابل توجه در مرحله اجرا صحبت کنیم. بنابراین اگر قصد اجرای پارتیشن اداری در محل کار را دارید، این مطلب را دنبال کنید.

نکات مهم زیرسازی و نصب پارتیشن شیشه ای

نصب پارتیشن شیشه ایی در صنعت ساخت و ساز دارای یک سری نکات قابل توجه و ملاحظاتی است که حتماً باید پیش از اجرای پروژه به آن ها توجه کنید. توجه به جنس سقف زیرساز پارتیشن شیشه ای یکی از مهمترین نکات قابل توجه است. پس از بررسی متریال سقف، پروفیل های مخصوص و اتصالات مرتبط با همان نوع سقف را تهیه کنید. در غیر این صورت پارتیشن شیشه ای به درستی پیاده سازی نخواهد شد. هماهنگی بین اجزای پارتیشن و سقف موجب افزایش استحکام کل پروژه می شود.

نکات مهم زیرسازی پارتیشن شیشه ای

به عنوان نمونه اگر سقف محل کار شما کناف کاری شده، بهتر است در همان قسمت های کناف شده سازه ای قرار دهید که از لحاظ ایمنی و استحکام پروژه با مشکل روبرو نشود. در این بخش توضیحاتی در مورد زیرسازی دو نوع سقف ارائه می دهیم.

سقف کناف: با بهره گیری از پروفیل های جنس فولاد بالای کناف می توان زیرسازی استاندارد انجام داد. پیچ های نصب پروفیل ها را می توان از روی کناف عبور داد و به زیرساز جنس فولاد وصل کرد. با انجام این کار می توان استحکام پارتیشن شیشه ای را افزایش دهید. در صورت عدم امکان پروفیل کشی روی سقف باید اتصالات نگهدارنده و ورق های گالوانیزه را در راستای محل اجرای پارتیشن قرار داد. به طوری که تمام پیچ و مهره های پروفیل پارتیشن شیشه ای پس از عبور از ورق های کناف با سازه های نگهدارنده برخورد کنند. در واقع هدف اصلی از این اقدامان مقاوم سازی تمام اتصالات پارتیشن شیشه ای است. در چنین شرایطی سازه ها ماندگاری بیشتری خواهند داشت و کناف ها سالم باقی می مانند.

حتما بخوانید: نکات مهم در زمان نصب و حمل انواع شیشه های پارتیشن

ارتفاع استاندارد پارتیشن های شیشه ای

به هنگام نصب پارتیشن شیشه ای باید به ارتفاع سقف نیز بسیار توجه کنید. اگر قصد پارتیشن بندی در محل کار را دارید برای جلوگیری از ورود سر و صدا بهتر است پارتیشن ها را تا ارتفاع سقف در نظر بگیرید. به طوری که آلودگی های صوتی وارد پارتیشن نشوند. در واقع با بهره گیری از شیشه های بلند و پروفیل های مخصوص می توانید فضایی آرام و بی سروصدا برای پرسنل امور اداری ایجاد کنید. البته در برخی مکان ها آنقدر ارتفاع سقف زیاد است که امکان اجرای پارتیشن تا سقف وجود ندارد. در چنین شرایطی باید از پارتیشن های شیشه ای اداری خود ایستا استفاده نمود. اینگونه پارتیشن ها به سقف وصل نمی شوند. بلکه خود به طور ایستایی قرار روی زمین قرار می گیرند.

شاخص های پارتیشن‌ شیشه ‌ای تمام ارتفاع

پارتیشن شیشه ای تک جداره یا دوجداره تمام ارتفاع برای محیط هایی مناسب است که ارتفاع تا سقف حدود دو متر و پنجاه تا نهایت سه متر و بیست سانتی متر باشد. اگر عایق صورتی فضای پارتیشن برایتان مهم است، می توانید برای افزایش عایقی و همچنین محدود کردن دید پرده کرکره ای مخصوص روی پارتیشن نصب کنید. اگر قصد نصب پرده کرکره ای داشته باشید می توانید خیلی راحت پارتیشن شیشه ای دوجداره در محیط نصب کنید تا آرامش افراد ساکن در محیط افزایش یابد. با نصب پرده روی پارتیشن حریم خصوصی پرسنل نیز برقرار می گردد. نصب پارتیشن شیشه ای منحنی نسبت به پارتیشن اداری ساده پیچیدگی های بیشتری دارد، به همین دلیل بهتر است از افراد کاربلد و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

پارتیشن‌ شیشه ‌ای تمام ارتفاع

شاخص های پارتیشن‌ شیشه ‌ای با ارتفاع متوسط و کم

مراحل اجرا و طراحی پارتیشن شیشه ای به ارتفاع فضای مورد نظر و نوع طراحی سازه بستگی دارد. اگر تمایل به نصب پارتیشن های ارتفاع بالا را دارید بهتر است یک سری سازه تقویتی در مسیر پارتیشن قرار دهید. این سازه ها نقش نگهدارنده داشته و موجب حفظ ایمنی پارتیشن شیشه ای می شوند. در صورتی که شیشه ای با ارتفاع 3 الی 4 متر را انتخاب کرده اید برای قرارگیری ایستایی به یک تکیه گاه نیاز خواهد داشت چرا که شیشه ایستایی مورد نیاز را نداشته و در برابر عوامل بیرونی در معرض ارتعاشات قرار خواهد گرفت.

سیستم اپن آفیس امکان خود ایستایی به پارتیشن اداری شیشه ای می دهد. بنابراین دیگر نیازی به اتصال پارتیشن به سقف نخواهد بود. open office سیستمی است که در آن پارتیشن شیشه ای اداری و تمام اتصالات ایستایی مورد نیاز را خواهند داشت و به طور خودایستا در ارتفاع 1 و خورده ای تا 2 متر و 30 قرار خواهند گرفت. هر یک از المان های پارتیشن اداری خودایستا عملکرد بسیار قوی داشته و مطابق با درخواست کارفرما در ارتفاع سفارشی طراحی و اجرا می شوند.

بنابراین اگر به تفکیک و جداسازی محیط نیاز دارید با استفاده از سیستم open office بدون دسترسی به سقف می توانید پارتیشن دلخواه خود را اجرا کنید. مزیت استفاده از این سیستم در این است که پس از تمام شدن ساخت و ساز ساختمان امکان اجرای پارتیشن اداری باز هم فراهم است. به عنوان نمونه اگر سیستم تهویه ساختمان و … از قبل اجرا شده باشد، دیگر امکان زیرسازی مورد نیاز پارتیشن فراهم نخواهد بود. در چنین شرایطی سیستم open office به شما کمک کرده که بدون نیاز به زیرسازی و تغییر در سیستم های سرمایشی و گرمایشی، تفکیک سازی محیط را انجام دهید.

جمع بندی

نصب پارتیشن شیشه ایی مخصوصاً پارتیشن شیشه ای وینتیج به مهارت های مختص به خود نیاز دارد. بنابراین بهتر است برای اجرای پارتیشن اداری به تیم متخصص و ماهر مراجعه کنید. تیم پارتیشن ساز با سابقه درخشان خود توانسته در مسیر تفکیک محیط اداری موفقیت های بسیاری به دست آورد. بنابراین چنانچه سقف منزل یا محیط کارتان بلند است و در نصب پارتیشن شیشه ایی با مشکل مواجه شده اید، کافی است با شماره تلفن موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان تیم استفاده کنید.

 

سوالات متداول
1- شاخص های پارتیشن شیشه ای با ارتفاع کم؟

ارتفاع اینگونه پارتیشن های شیشه ای حدود 150 سانتی متر است. امکان نصب اینگونه پارتیشن ها به سقف وجود ندارد و تنها به منظور تفکیک محیط مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا بدون درب طراحی می شوند اما در صورت نیاز درب شیشه ای یا ام دی اف قرار می دهند.

2- شاخص های پارتیشن شیشه ای با ارتفاع متوسط؟

ارتفاع اینگونه پارتیشن های شیشه ای حدود 210 سانتی متر است و معمولاً فریم دار طراحی می شوند.

3- نصب پارتیشن اداری بر اساس ارتفاع سقف یعنی چه؟

پارتیشن اداری را می توان به صورت تمام قد با ارتفاع کم یا متوسط اجرا نمود و انتخاب ارتفاع بر اساس محل پروژه تعیین می شود.

Call Now Button