بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از آینه

آینه در بزرگ جلوه دادن فضای منزل به شکل‌های مختلف به کار می‌رود. برخی آپارتمان‌ها کوچک هستند و فضای آن‌ها دلگیر می‌باشد به همین دلیل نصب صحیح آینه‌ها بر روی دیوار، سقف و محل‌های پرکاربرد خانه سبب بزرگ‌تر دیده شدن آن می‌شود. آینه با پخش نور فضا را روشن می‌سازد. نصب آینه بجای پنجره‌ها و شیشه‌های کابینت، افزایش ارتفاع سقف با آینه و آینه پوش کردن دیوارها در دلباز‌تر کردن منزل تأثیر بالایی دارند البته باید به میزان و تعداد آیینه ها توجه نمود. در ادامه‌ی مقاله با روش‌های استفاده از آینه جهت بزرگ‌تر نشان دادن منزل بیشتر آشنا خواهید شد با پارتیشن ساز همراه باشید.

روش هایی برای بزرگ نشان دادن فضای خانه با آینه

آینه‌ها فضای منزل را دلباز‌تر نشان می‌دهند و برای استفاده در فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. امروزه اغلب افراد در آپارتمان‌های کوچک ساکن هستند، فضای کوچک محیط خانه را دلگیر می‌کند. آینه تا حدود زیادی این مشکل را از بین می‌برد. نحوه کاربرد آینه برای بزرگ نشان دادن فضای خانه باید به طور اصولی باشد.در حقیقت نمی‌توان آینه را در هر جایی از منزل با هدف بزرگ‌‌تر نشان دادن محیط به کار برد. روش‌هایی وجود دارند که با بکار گیری آن‌ها تأثیر گذاری آینه در بزرگ جلوه دادن محیط بیشتر خواهد شد. در ادامه چند کاربرد آینه برای بزرگ نشان دادن فضای خانه را بررسی خواهیم کرد.

نقش پارتیشن برای بزرگ تر کردن فضا

افزایش نور منزل با آینه

همان طوری که می‌دانید نور طبیعی فضای خانه را روشن و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. آینه کاری قسمت‌های مختلف منزل سبب می‌شود که نور در همه جای آن پخش شود. در این حالت منزل بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. آینه‌های عمودی یا قدی به نسبت بالاتری محیط خانه را روشن می‌سازند. در این روش اگر در نزدیک آینه از طرح‌های جذاب و شکسته استفاده کنید نور بیشتری در محیط پخش می‌شود. چون در این شرایط شکست نور و انعکاس نور با هم ادغام شده و فضای جذاب و روشنی می‌سازند.

درست کردن پنجره‌های مجازی با آینه

در بحث آینه‌ها و بزرگ‌تر نشان دادن فضا جالب است بدانید که پنجره‌های مجازی بسیار تأثیر گذار هستند. برای این کار کافی است قاب‌های پنجره آماده را تهیه نموده و آینه‌ها را بجای شیشه‌ها در آن‌ها نصب کنید. برای پنجره‌ها آینه‌های دکوراتیو رنگی و یا نقره‌ای مناسب می‌باشند. چون علاوه بر بزرگ نشان دادن خانه زیبایی و روشنایی خانه را چند برابر افزایش می‌دهند.

استفاده از آینه افقی

در منازل مختلف به طور رایج همواره آینه‌های قدی بیشتر به کار می‌روند. در مواردی می‌توانید آینه‌ها را به طور افقی نصب کنید. در این حالت دیوار منزل طولانی‌تر و با عرض زیاد مشاهده می‌شود. نصب آینه‌های نازک و طولانی روش دیگری برای بزرگ‌تر جلوه دادن منازل می‌باشد. برای محیط‌های کوچک این آینه‌ها از نظر روشن ساختن فضا و دلباز‌تر کردن آن‌ها بسیار کاربردی هستند.

نصب آینه بر روی دیوار منزل

نصب چند آینه کنار هم

نصب چند آینه هم اندازه و هم شکل در کنار هم فضای منزل را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. در این روش نباید دیوار شلوغ به نظر برسد. برای مثال ۳ الی ۴ آینه هم سایز برای این کار بهتر هستند. آینه‌های دارای طرح‌ها و اشکال هندسی جذاب علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن محیط سبب جذابیت دکوراسیون آن می‌شوند.

کاربرد پارتیشن برای منزل

افزایش ارتفاع سقف

افزایش ارتفاع سقف یکی از روش‌های بزرگ نشان دادن آپارتمان‌ها یا فضاهای کوچک با آینه می‌باشد. آینه را در قسمت‌های نزدیک سقف و حتی خود آن نصب کنید. بخش‌های مختلف مانند بالای ساعت و دیوار‌های پذیرایی برای نصب آینه با هدف بزرگ جلوه دادن سقف مناسب هستند. موقعی که سقف‌ها کوتاه می‌باشند حالت خفگی در خانه به وجود می‌آید. آینه‌ها با افزایش ارتفاع و بلند نشان دادن دیوار‌ها منزل را دلباز‌تر می‌سازند.

نصب آینه در فضای پرکاربرد خانه

نصب آینه در قسمت‌هایی از منزل که به طور روزانه زیاد استفاده می‌شوند دربزرگ‌تر دیده شدن بیشتر خانه مؤثر است. برای مثال استفاده از آینه در اتاق خواب و برخی بخش‌های آشپزخانه چندان تأثیری در بزرگ بودن فضا ندارد. پذیرایی و دیوار اتاق نشیمن بیشتر استفاده می‌شوند و برای نصب آینه بسیار مناسب هستند. در این فضاها خطای دید و انعکاس نور سبب بزرگ‌تر دیده شدن منزل می‌شوند. آینه‌های رنگی جذابیت بالایی را در این فضاها خلق می‌کنند.

استفاده از پارتیشن آینه ای به جای دیوار

میتوانید برای جدا کردن و ایجاد تفکیک بین فضا در منازل کوچک از پارتیشن آینه ای استفاده کنید. به عنوان مثال در خانه هایی که کمبود فضا دارند و در سرویس بهداشتی به سمت نشیمن خانه باز می شود، میتوان برای مخفی کردن در سرویس بهداشتی و حمام بجای استفاده از دیوار از پارتیشن آینه ای استفاده کنید. این نوع پارتیشن بندی علاوه بر تفکیک سازی فضا برای نورپردازی دکور داخلی منزل نیز کاربرد دارد. اگر فضای مسکونی با متراژ پایین دارید، به کمک پارتیشن آینه ای هم می توانید اتاقک های بیشتری داشته باشید هم اینکه پخش نور به درستی صورت بگیرد. میتوانید برای گرفتن ایده های بیشتر مقاله مربوط به پارتیشن سرویس بهداشتی را بخوانید. همچنی می توانید برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع پارتیشن شیشه ای و پارتیشن اداری با شماره های موجود در سایت با مشاورین ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

پارتیشن آینه

آینه پوش کردن دیوارها

آینه‌های دیوار پوش از نظر سایز  بزرگ‌تر هستند و فضای بیشتری از دیوار را پوشش می‌دهند.اگر آینه‌ها با دیوار هم رنگ باشند تأثیرگذاری آن‌ها بیشتر خواهد شد. برای دیوار‌های حال و اتاق‌های پر رفت و آمد می‌توانید از آینه‌های بزرگ استفاده کنید. این آینه‌ها به آسانی قابل نصب هستند و خانه را منظم‌تر جلوه می‌دهند.

آینه کاری کابینت

برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضا بجای شیشه‌های کابینت از آینه استفاده کنید. در این حالت وسایل داخل کابینت‌ها دیده نمی‌شوند و فضای منزل دلباز‌تر به نظر می‌رسد. همچنین در بین دو کابینت می‌توان آینه نصب کرد. استفاده از آینه روی دیوار آشپزخانه روش دیگری برای بزرگ نشان دادن منزل می‌باشد.

استفاده از آینه در آشپزخانه و بین کابینت ها

سخن پایانی

آینه وسیله‌ای برای بزرگ نشان دادن خانه‌های کوچک می‌باشد که باید در جاهای مناسب آن‌ها نصب شوند. کوچک بودن خانه فضا را دلگیر کرده و تأثیر منفی در روحیه‌‌ی افراد می‌گذارد. آینه با روشن‌ و بزرگ‌تر نشان دادن خانه آن را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. استفاده از آینه‌های بزرگ که بخش زیادی از دیوار را می‌پوشانند در بزرگ‌تر نشان دادن خانه بسیار مؤثر هستند.آینه بندی کردن پنجره‌ها و کابینت‌ها، بالا بردن ارتفاع سقف با آینه و نصب آینه‌های هم اندازه کنار هم از روش‌های دیگر بزرگ جلوه دادن منزل می‌باشند.

Call Now Button